آیین تجلیل از فعالان، مربیان و پیشکسوتان ورزش‌های زورخانه‌ای در گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران و با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج و مسؤولان ورزشی در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۰۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس هیات‌ ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان امروز در آیین تجلیل فعالان، مربیان و پیشکسوتان عرصه ورزش‌های زورخانه‌ای که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و بسیج ورزشکاران در زورخانه پهلوان نادر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در دیار فرهنگی کردستان، پهلوانان و ورزشکاران کردستانی با اقتدا به علی خود را آراسته به فرهنگ پهلوانی کرده‌اند.

به گفته حسن بابایی، آنچه که پهلوانی را معنا می‌کند، منشور اخلاقی، از خودگذشتگی، ادب، راستگویی، خوشرویی، همنشینی با فقرا، صبوری و دستگیری و کمک به نیازمندان بوده، که همه این اوصاف در زورخانه و پهلوان‌سرا معنا می‌دهد.
رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کردستان افزود: پهلوان‌سرا یعنی گود زورخانه، یعنی خیمه یتیم نوازی، سفره سخاوت، زمین ادب و محلی برای رسیدگی به یتیمان و نیازمندان است.

وی با اشاره به افتتاح 5 زورخانه مجهز در کردستان افزود: این زورخانه‌ها در شهرستان‌های سروآباد، کامیاران و بخش‌های سریش آباد و حسن آباد یاسوکند و موچش است.

به گفته بابایی، برگزاری مسابقه بین‌المللی زورخانه‌ای به مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان با عنوان نخستین دوره جام بین‌المللی وحدت با حضور 5 کشور خارجی با شعار سلام بر مدافعان حرم از جمله مهمترین کارهای این هیأت در سال 95 عنوان کرد.

در پایان این مراسم از نبی کردی، ارشید ناصری، یحیی صمدی‌، جمال مفاخری، افشین خوشگوار، سید صالح سیدالشهدایی، نشمیل شافعیان، سمیرا علی رمایی، یاسین شریعتی، جمیل لطف‌الله نسبی، فاروق فیروزمندی، سرپر ساعدی، نشمین فتاحی، سمیه برسان، فرهاد شیری، مرتضی حق بیان و پژمان سکونتی که از فعالان، پیشکوستان و مربیان فعال در عرصه ورزش پهلوانی هستند با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

پایان پیام.

ارسال نظرات