اولین همایش موسیقی کُردی با حضور صدیق تعریف، خواننده نامی و علی اکبر مرادی، تنبور نواز مشهور این عرصه و اجرای چهار گروه موسیقی چهارشنبه شب در سقز برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۶۰۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این برنامه با اجرای موسیقی توسط گروه‌هایی از کرمانشاه، لیلاخ، کامیاران و سقز در محوطه آموزشکده فنی و مهندسی آغاز شد.

در آیین آغازین این همایش که رییس شورای اسلامی شهر، شهردار ، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، فرماندار ویژه سقز در جمع خبرنگاران برگزاری این همایش را هدیه ای ارزشمند به مردم فرهنگی شهرستان سقز برشمرد.
علی اکبر ورمقانی با بیان اینکه از سیاست های دولت تدبیر و امید، ایجاد نشاط اجتماعی است، اظهار داشت: موسیقی می تواند یکی از شاخص های ایجاد نشاط اجتماعی باشد.
وی از حضور گسترده مردم و هنرمندان در این برنامه فرهنگی و هنری تقدیر و تشکر کرد.
باقی رحمانپور، رییس شورای اسلامی سقز هم بیان کرد:در این همایش که به همت شورا و شهرداری، فرمانداری، انجمن موسیقی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز تدارک دیده شده است، هشت گروه از استان های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه حضور دارند.
ضیاالدین نعمانی شهردار سقز هم با اظهار خرسندی از استقبال خوب مردم و گروه های هنری از این همایش اظهار امیدواری کرد با در نظر گرفتن اعتبار از سوی دولت در سال های آینده این برنامه در سالن بزرگ مجتمع فرهنگی هنری شهرداری برگزار شود.
قرار است در دومین شب اجرای برنامه که پنجشنبه شب برگزار می شود، گروه هایی از مهاباد، بوکان، اشنویه، سقز و سنندج برنامه اجرا کنند.

پایان پیام.

ارسال نظرات