امام جمعه هرات با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در 5 مرداد سال 58 بیان کرد: اتحاد و اجتماع صفوف نمازگزاران نماز جمعه، توطئه‏‌های حساب شده منافقان را خنثی می سازد و حیله و تزویر آنان را در هم می شکند.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۶۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه 35 سوره مائده اظهار داشت:بر طبق این آیه، اهل ایمان باید از خدا بترسند و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید تا به رستگاری برسند.

خطیب نماز جمعه هرات کشتار مسلمانان مظلوم در ایالت کشمیر را نیز محکوم کرد و گفت: قطعاً استکبارجهانی در پشت پرده این اتفاق نهفته است؛ این افراد هدفشان تخریب وجهه اسلام و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

جعفری در ادامه با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در 5 مرداد سال 58 بیان کرد: اتحاد و اجتماع صفوف نمازگزاران نماز جمعه، توطئه‏‌های حساب شده منافقان را خنثی می سازد و حیله و تزویر آنان را در هم می شکند.

امام جمعه هرات افزود: این نماز سیاسی، اجتماع مسلمانان را در هر هفته دارد و به فرموده رهبری معظم قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت برای نشر احکام اسلام ناب محمدی (ص) و بیان مسائل سیاسی روز، وحدت و همبستگی و آمادگی برای مقابله با هر نوع ظلم و زورگویی استکبار است.

وی خاطر نشان کرد: بی شک بعد از انقلاب اسلامی ایران یکی از عنایات بزرگی که نصیب ملت بزرگ ایران شد اقامه نماز جمعه در مساجد جامع کشور بود.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با ذکر مناسبت های هفته به سالروز جنگ خندق اشاره و اظهار داشت: این نبرد در سال پنجم هجرت اتفاق افتاد و یکی از افتخاراتی که به نام ایران در این جنگ ثبت شده حضور مؤثر سلمان فارسی است که یک مدال ارزنده‌ای از پیامبر (ص) گرفت.

وی در ادامه گفت: این روز بسیار بزرگی است، روز اخلاص و روز اقتدار امیرالمومنین (ع) است.

امام جمعه هرات با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ا ی تاکید کرد: این ورزش باید ریشه اسلامی خود را حفظ کند.

وی ورزش زورخانه ای را نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی و روحیه جوانمردی و پهلوانی امام علی (ع) دانست و عنوان کرد: این ورزش که مختص ایرانی هاست نیازمند توجه بیشتری است تا بتواند این روحیه پهلوانی و تواضع در بین تمامی اقشار گسترش یابد.

خطیب نماز جمعه هرات به ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‏ های فنی و حرفه‏ ای‏ اشاره کرد و گفت: آنچه در شرایط دشوار کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود پرداختن به مقوله کارآفرینی و مهارت است.

حجت الاسلام جعفری گفت: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی آموزش مهارت های فنی و حرفه ای است.

ارسال نظرات