خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان:

حضور امت در نماز جمعه نشانه بیعت با امام و حضور در صحنه است

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: حضور امت در نماز جمعه به نشانه بیعت با امام و پشتیبانی کردن از نظام و حضور در صحنه است.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۴۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدصادق حسینی ضمن اشاره به ۵ مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) و به امامت آیت الله طالقانی، افزود: نماز جمعه روز پیمان بستن با رسول خدا و محل حلقه وصل امام و امت است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) در این خصوص که هرکس در زمان من و بعد از من، بدون دلیل نماز جمعه را ترک کند خداوند کار او را سامان نمی دهد افزود: نماز جمعه و شرکت در آن یک فریضه است و به استناد حدیثی از امام باقر هرکس سه جمعه را بدون علت پشت سر گذاشته و نماز جمعه نخواند خداوند بر دل او مهر می‌زند چرا که خداوند روز جمعه را به جهت تجمع مخلوقین برای پیمان بستن با رسول خدا معرفی کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اینکه حضور امت در نماز جمعه به نشانه بیعت با امام و پشتیبانی کردن از نظام و حضور در صحنه است، افزود: نماز جمعه یک مانور است برای زمانی که امام، مردم را به حضور در صحنه دعوت کند و تبیین بیانات ولایت و مواضع حاکمیت از جمله کارکردهای نماز جمعه است و نماز جمعه بدون گرایش به هیچ جناح سیاسی است.

وی در ادامه گفت: امام خمینی(ره) با توجه به جایگاه ویژه نماز جمعه دستور برگزاری این فریضه را در ایران دادند که در پنجممرداد ماه سال۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

حسینی در ادامه افزود: امروز در ۲۴ نقطه از استان همدان نماز جمعه برگزار می شود که هر سال درخواست های زیادی برای افزایش این تعداد وجود دارد که در صورت شهر بودن منطقه و جمعیت بالای ۷ هزار نفر و تجهیزات لازم این تعداد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار