گلایه حجت الاسلام رئیسی از اجرایی نشدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با حجاب و عفاف

تولیت آستان قدس رضوی ضمن گلایه از ارگان‌های کشور در اجرایی نکردن مصوبات عفاف و حجاب تصریح کرد: اگر همین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ولو اینکه ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد، به صورت جامع در ارگان‌های کشور اجرایی می‌شد، امروز در جامعه شاهد چنین وضعیتی در حوزه عفاف و حجاب نبودیم.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۱۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابرهیم رئیسی در دومین اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار شد، به هجمه گسترده و بی‌امان کشورهای غربی به موضوع حیا در جوامع اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مسئله عفاف و حجاب نمادی از جنگ اراده‌هاست؛ از یک سو اراده‌ ای که ارزش‌های الهی و اسلامی را اصل می‌داند و از حجاب به عنوان ستون فضیلت‌های انسانی یاد می‌کند و در مقابل اراده ای که به دنبال حریم شکنی و پرده‌دری بوده و تمام آموزه‌های الهی انبیاء و اخلاق بشری را مورد هجوم قرار داده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مغرب زمین از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به مقوله حجاب و حیا در جوامع اسلامی فروگذار نمی کند، اظهار کرد: امروز پارلمان‌ کشورهای ترکیه، آلمان و فرانسه که مهمترین ارگان قانون گذاری این کشورها به شمار می‌روند، در مقابله با موضوع حجاب مصوبه می‌دهند؛ این اتفاق مسئله‌ای عادی و ساده نیست که بتوان از کنار آن ساده لوحانه عبور کرد. این مصوبات از اهمیت موضوع حجاب و تلاش غرب برای هجمه به آن حکایت دارد.
 
وی با اشاره به 7 هزار کانال ماهواره‌ای و بیش از 60 شبکه تلویزیون فارسی زبان فعال در منطقه خاورمیانه، ادامه داد: مستکبران با تمام توان فرهنگی و امپراتوری رسانه‌ای خود به میدان آمده اند تا حریم ارزش‌های دینی جوامع اسلامی را بشکنند و در این راه از هیچ توطئه و تزویری فروگذار نیستند.

تولیت آستان قدس رضوی، عفاف را امانت و گوهری الهی و مایه حفظ کیان خانواده و جامعه دانست و تصریح کرد: عفاف یک امانت الهی و سرمایه‌ای اساسی است و انسان حق ندارد این حیثیت الهی را در برابر ابتذال به حراج بگذارد؛  به همین خاطر در احکام اسلامی حدود شرعی برای این حیثیت الهی وضع شده و برای کسانی که این حدود الهی را می شکنند کیفر تعیین شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی عفاف را ضامن سلامت دل، جان و اجتماع خواند و گفت: وجود عفت در نفس آدمی، یعنی بسنده کردن به میزان حلال و تعدی نکردن از ورود به حرام و این عفت چه در حوزه مسائل مالی و چه در حوزه مسائل غریزی و شهوانی مطرح است.
 
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در فراز دیگری از سخنان خود به جایگاه غیرت در سعادت آدمی اشاره کرد و با نقل این روایت از امیرالمومنین علی(ع) که می‌فرمایند «عِفَّتُهُ (الرَّجُل) عَلى قدرِ غَیرَتِهِ. عفت مرد به اندازه غیرت اوست»، ادامه داد: غیرت به معنای غیرزدایی بوده و انسان غیرتمند نه می‌گذارد دیگری به حریم شخصی او تعدی کند و نه خود به حریم دیگران تعرض می کند.
 
وی با اشاره به اینکه مسئله عفاف تنها منحصر به بانوان نیست و امری فراگیر مربوط به تمامی زنان و مردان مومنی است که زندگی عفیفانه را دنبال می‌کنند، گفت: اگر سبک زندگی عفیفانه در جامعه اسلامی ما به عنوان یک ملکه نفسانی در تمامی سطوح اجتماعی و خانوادگی اشاعه یابد، نتیجه آن مصون سازی جامعه در برابر هر کجی و ابتذال خواهد بود که از سوی دشمنان مذهب القا می شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع)، نماد حکومت ولایی در عالم خلقت هستند، عفاف را یکی از پایه‌های بنیادین تقویت نظام ولایی خواند و خاطرنشان کرد: امروز همه ما مخاطبان این سخن امیرالمومنین علی(ع) هستیم که می‌فرمایند «مرا به پارسایی، مجاهدت، پاک‌دامنی و درستی خویش یاری دهید.»
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: پایداری نظام ارزشی ولایی با عفاف بوده و امروز رواج دادن بی‌عفتی در جامعه بشری، به معنای سست کردن پایه‌های این نظام مستحکم است. باید توجه داشت که نظام تقوایی مبتنی بر عفاف از مبانی اساسی و مهم جوامع اسلامی است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را یک امر سطحی و شخصی دانست.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با موضوع حجاب و عفاف اشاره و ضمن گلایه از دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور برای اجرایی نکردن این مصوبات، تصریح کرد: اگر همین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ولو اینکه ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد، به صورت جامع در دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور اجرایی می‌شد، امروز در جامعه شاهد چنین وضعیتی در حوزه عفاف و حجاب نبودیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر برخوردهای ایجابی در کنار اقدامات فرهنگی برای نهادینه کردن موضوع حجاب در جامعه، ابراز کرد: گاهی در کشور بحث‌هایی مطرح می‌شود که آیا «حجاب» مسئله‌ای انتظامی یا مسئله‌ای فرهنگی است؟ یا اینکه اولویت با فرهنگ سازی است یا مقابله با هنجارشکنان؟ باید گفت هردوی این اقدامات باید در کنار هم و با هم پیش بروند.
 
تولیت آستان قدس رضوی در پایان حوزه‌های فرهنگی، الگوزایی و بصیرت افزایی را عرصه‌هایی خطیر، مهم و دشوار برای نخبگان و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: موضع ما در برابر تهاجم فرهنگی باید موضعی هجومی و نه دفاعی باشد. اندیشمندان و نخبگان باید با استدلال و منطق بر فرهنگ منحط غربی هجوم برند و ضعف‌های آن‌ها را برای همگان آشکار سازند.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار