مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک یزد در خصوص شیوع بی رویه استفاده از مانتوهای پشت نویسی شده‌ در استان گفت: با توجه به ابلاغیه دولت و بر طبق شئونات اسلامی به فروشندگان متخلف عرضه کننده این نوع پوشاک اخطار کتبی ارائه داده می‌شود که در صورت تکرار جمع‌آوری و پلمپ این واحد‌ها انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۵۵۱۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بازار پوشاک مدت‌هاست حال خوبی ندارد و مدل‌های عجیب این روزها دیگر نه در مزون‌های زیرزمینی و به صورت مخفیانه بلکه در پشت ویترین مانتوفروشی‌های سطح شهر به آسانی عرضه می‌شوند و یکی از اصلی‌ترین معضلات اجتماعی جامعه ایرانی به حساب می‌‌آید.

توسعه مد و نظارت نداشتن بر آن به حدی در جامعه گسترش یافته که گاه در تن برخی از رهگذران لباس‌هایی با مارک‌ها و کلماتی دیده می‌شود که معنای آنها با فرهنگ و عرف ما متغایر است، بدون آنکه معنای آنها را بدانند که شاید اگر بدانند موجب شگفتی، خنده و یا گاهی ناراحتی آنها شود که تا حدودی ناشی از تقلید کورکورانه و غفلت از خویش است؛ چرا که این شعارها آخرین مدهای شخصیتی است که غربی‌ها به جوانانمان تقدیم کرده‌اند.

منصور بلوکی؛ در خصوص شیوع بی رویه استفاده از مانتوهای پشت نویسی شده‌ در استان گفت: با توجه به ابلاغیه دولت و بر طبق شئونات اسلامی به فروشندگان متخلف عرضه کننده این نوع پوشاک اخطار کتبی ارائه داده می‌شود که در صورت تکرار جمع‌آوری و پلمپ این واحد‌ها انجام می‌شود.

مدیر اجرایی اتحادیه پوشاک یزد با بیان اینکه بیشتر مدهای رایج میان جوانان از الگوهای بیگانه و غیرخودی است، اظهار کرد: مدگرایی به معنای جدید آن، نوعی از خودبیگانگی و تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی است که فرد سبک لباس پوشیدن و طرز زندگی خود را طبق آخرین الگوها تنظیم و به محض آن که الگوی جدیدی در جامعه رواج یابد از آن یکی پیروی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدگرایی از طریق فرهنگ غربی وارد ایران شده است، افزود: دشمن می خواهد با الگوهای برگرفته ازماهواره، به هویت اسلامی و دینی ملت ایران ضربه بزند و با مد گرایی بزرگ‌ترین آسیب را به فرهنگ جامعه ایرانی- اسلامی وارد نماید.

بلوکی با تأکید بر اینکه متاسفانه امروزه در داخل کشور برند داخلی وجود ندارد، اذعان کرد: طراحان و فعالان این عرصه باید بکوشند تا پوشش ایرانی_ اسلامی را در کشور ترویج دهند که نه تنها نیازهای جامعه را پاسخگو باشد،‌ بلکه برای صادارت هم راهگشا باشد.

این مقام مسئول در اتحادیه پوشاک در خصوص تولیدی‌های داخل کشور که برای فروش بیشتر و جذب مشتری اقدام به عرضه تولیداتی خارج از عرف و قانون می‌کنند، خاطر نشان کرد: اتحادیه صنف پوشاک با جدیت تمام با تولیدی‌ها و واحدهایی که به عرضه این گونه لباس‌ها دست می‌زنند برخورد می‌کند؛ چرا که عرضه و فروش این گونه پوشاک در مانتوفروشی‌ها بارها با اخطار اتحادیه همراه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این گونه مانتوها قطعاً لباس مناسب برای اجتماع نبوده و با ارزش‌های ما مخالف است، تصریح کرد: اگر در سطح جامعه شاهد چنین مدهایی هستیم به دلیل آن است که مصرف‌کننده زیر بار مصرف این نوع از مدها می‌رود.

بلوکی با تاکید بردستورالعمل جدید ناجا مبنی بر جمع آوری این گونه اجناس خاطرنشان کرد: تا جایی که در حیطه اختیارات وقدرت ما باشد سعی می کنیم از فروش این گونه البسه نامتعارف جلوگیری نماییم.

ارسال نظرات