با حضور فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان

حسینیه یادمان شهدای سیرانبند بانه افتتاح شد

حسینیه یادمان شهدای سیرانبند بانه با حضور قائم مقام وزیر تعاون، قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای، استاندار و فرمانده سپاه بیت‌المقدس و تعدادی از مدیران کل کردستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۹۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسینیه یادمان شهدای غریب سیران بند بانه با حضور قائم مقام وزیر تعاون، قائم مقام سازمان فنی حرفه‌ای، استاندار کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس، مدیرکل تعاون، مدیرکل فنی و حرفه‌ای و تعدادی از مسؤولان افتتاح شد.

فرمانده سپاه بانه در این مراسم با یادآوری وجود مزار 10 شهید در منطقه سیرانبند بانه، گفت: این شهدا 10 ستاره‌ای هستند که در این منطقه می‌درخشند و همه را سیراب می‌کنند.

به گفته یعقوب صفاری، یادمان بوالحسن و سیرانبند نیاز به توسعه و اقدامات زیرساختی داشت که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان معین این یادمان، حسینیه‌ای در شأن شهدای را بنا کرد.

وی، عملیات اجرایی این بنا در 270 مترمربع در کمتر از سه ماه به بهره‌برداری رسید و این محلی برای زیارت و دعا و نیایش زائران راهیان نور می‌شود.

سیرانبند در شمال بانه و در نقطه صفر مرزی قرار دارد که در تیر ماه سال 1361 گروهک‌های ضدانقلاب 10 نفر از جوانان استان کردستان را اسیر کرده و بعد از شکنجه‌های فراوان آنان را در این منطقه به شهادت رساندند.

شهیدان محمدصالح احمدی، سیدتوفیق حسینی، محمود احمدی، هوشنگ گشکی، اسعد رضایی، اقبال سعیدی، فرهاد عباسی، شکور غریبی، احمد کلاطیبه و سیدعطاءالله حسینی از شهدایی هستند که در منطقه سیرانبند بانه مدفون هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار