رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: یک کمیته 30 نفره برای پیگیری علت مرگ کیارستمی تشکیل شده است اما تا به حال به ایقین خطای پزشکی در مرگ وی نرسیده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۹۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الله ایوبی شب گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: در بنیاد سینمایی فارابی در خصوص حمایت از فیلم‌سازان انصاف و عدالت را رعایت کرده‌ایم و بیش از 45 فیلم را مورد حمایت قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان سینمایی کشور ابراز داشت: اما برای رونق فیلم و سینما باید بخش خصوصی به این حوزه وارد شود هرچند که در دولت تدبیر و امید این حضور نسبت به گذشته پررنگ شده و امیدواریم ادامه داشته باشد.

ایوبی گفت: حمایت و نگاه ما به فیلم‌های بلند نگاه ملی است چون این فیلم‌ها باید در سراسر کشور نمایش داده شوند و قابلیت دیدن را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف و آرزوهای ما حمایت از زیرساخت‌های سینمایی است و تا زمانی که زیرساخت‌های سینمایی ما مشکل داشته باشند تولیدات ما نیز دیده نخواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور اظهار داشت: از دولت گذشته 300 پرده سینمایی را تحویل گرفتیم که هم اکنون در مدت این سه سال که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد این تعداد به 500 پرده افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قبول دارم که کشور ما از نظر شاخص‌های جهانی زیرساخت‌های سینما در فقر مطلق به سر می‌برد اما ایران باید سه هزار سالن سینما داشته باشد.

ایوبی گفت: مردم ایران زندگی لوکس و وضع ایده‌آلی دارند و به سینماهای بدون امکانات مراجعه نمی‌کنند و باید به این مسئله توجه شود که اثرات رونق کلی سینما در کل شهرستان‌ها قابل لمس خواهد بود.

رئیس سازمان سینمایی کشور ابراز داشت: رفع مشکلات زیرساخت‌های سینما در ایران به یک اراده و بودجه ملی و همکاری بخش خصوصی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت اکران فیلم از 40 به 108 فیلم رسیده و با توجه به موضع‌گیری و حاشیه‌سازی‌هایی که توسط دشمنان سینما و فرهنگ و هنر در کشور می‌شود، تا جایی که امکان داشته باشد به تمام فیلم‌ها مجوز پخش داده می‌شود.

ایوبی بیان کرد: ما دنبال این هستیم که حاشیه‌سازی در سینمای ایران کم شود و خوشبختانه با توجه به اینکه شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش از خود سینما هستند این حاشیه‌ها در حال حاضر بسیار کم شده است.

وی با اشاره به مرگ دلخراش عباس کیارستمی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس برجسته سینمای ایران و شایعاتی که در این خصوص مطرح است، تصریح کرد: برای پیگیری این موضوع یک کمیته 30 نفره تشکیل شده تا موضوع را بررسی کنند اما تا به حال به این یقین که خطای پزشکی موجب مرگ وی شده است، نرسیده‌ایم.

ارسال نظرات