مدیرکل زندان‌های کردستان از اعتیاد به مواد مخدر به عنوان عامل 32 درصد از آزار و اذیت کودکان نام برد و افزود: 16درصد از آزار و اذیت‌ها بهانه‌گیری‌های بی‌خودی بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۸۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسدالله گرجی‌زاده امروز در کارگروه بانوان و خانواده کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار موجود عدم آشنایی به حقوق و قوانین عامل اصلی مورد اذیت و آزار قرار گرفتن کودکان است.

به گفته وی، بخش قابل توجهی از کودکانی که مورد آزار جسمی و یا جنسی قرار می‌گیرند حاضر به مطرح کردن و یا شکایت از افراد آزاردهنده نیستند.

وی با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش کودکان و اقشار مختلف جامعه به حقوق قانونیشان، گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف بستر آگاه‌سازی کودکان را از حقوقشان فراهم تا با این کار مانع افزایش برخی آزار و اذیت‌ها از سوی اطرافیان آنها شد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان تصریح کرد: براساس آمار موجود 40 درصد از آزاردهندگان کودکان پدران و 5 درصد را خواهر و برادر به خود اختصاص داده است.

گرجی‌زاده از اعتیاد به مواد مخدر به عنوان عامل 32 درصد از آزار و اذیت کودکان نام برد و افزود: 16درصد از آزار و اذیت‌ها بهانه‌گیری‌های بی‌خودی بوده است.

وی با بیان اینکه محل وقوع 80 درصد از کودک آزاری‌ها در مناطق حاشیه شهرها است، تصریح کرد: 3 درصد از کودکانی که مورد آزار و اذیت جسمی و یا جنسی قرار می‌گیرند، معتاد شده‌اند.

به گفته وی، 20 درصد از آنها نیز به سیگار و مشروبات الکی وابسته می‌شوند که این مهم آسیب‌های دیگری را به دنبال دارد.

ارسال نظرات