مدیر آموزش و پرورش بیجار از افزایش نرخ باسوادی در بیجار خبر داد و گفت: اکنون نرخ باسوادی جامعه هدف از 90 درصد به 92 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۸۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن لطف‌اللهی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل اداره آموزش و پرورش بیجار برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش مستمر خبرنگاران در انعکاس اخبار آموزش و پرورش،به اقدامات و عملکرد 3 ساله دوران مدیریت خود اشاره و حاکمیت روابط انسانی و اخلاق‌مداری و توجه به این سه اصل مهم در برنامه‌های دوران مدیریتی خود عنوان کرد و اظهار داشت: اولیا و دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در تحقق این مهم نقش بسزایی داشته‌اند.

وی کاهش کارمزد تسهیلات اهدایی صندوق‌های داخلی آموزش پرورشاز جمله قرض‌الحسنه فرهنگیان، صندوق قرض‌الحسنه بانوان، بازنشستگان و صندوق وام ضروری که ماهانه حدود 6 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به همکاران فرهنگی ارائه می‌دهند را از جمله فعالیت‌های حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش بیجار عنوان کرد.

لطف‌اللهی مأموریت مهم آموزش و پرورش را پوشش تحصیلی در تمامی نقاط شهرستان بیجار به ویژه مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: هیچ دانش‌آموز لازم‌التعلیم به دلایلی که مربوط به حاکمیت و آموزش و پرورش است باز نمانده است.

وی پوشش 100درصدی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را در تمامی نقاط شهرستان بیجار از اقدامات ارزنده دوران مدیریتی خود عنوان کرد و گفت: ممکن است کیفیت آموزشی آنچنان مطلوبو قابل قبول نباشد اما در برخیمدارس روستایی در جاهایی حتی با یک دانش‌آموز کلاس درس را دایر کرده و تمام هدفمان پوشش تحصیلی به نحو مطلوب بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار توسعه مدارس روستایی متوسطه اول را از دیگر اولویت‌های کاری دوران مدیریتی خود و تیم کاری آموزش و پرورش بیجار عنوان کرد و گفت: در بسیاری از روستاها از جمله حسن تیمور، خسرو آباد، خاندانقلی و روستای چشمه آدینه و...توانسته‌ایم مدارس متوسطه اول را احیا و دایر کنیم.

لطف‌اللهی از افزایش نرخ باسوادی بی‌سوادان (‌جامعه هدف از 10 تا 50 سال) خبر داد و گفت: تا سال 91 این نرخ به 10 درصد رسید و اکنون نرخ باسوادی جامعه هدف از 90 درصد به 92 درصد افزایش یافته و از 10 درصد به 8 درصد کاهش یافته است.

وی ارتقای آموزشی در مقاطع مختلف را از جمله ابتدایی، متوسطه اول و دوم را از دیگر اقدامات و تلاش‌های آموزش پرورش بیان کرد و گفت: جایگاه آموزش ابتدایی(پایه اول) شهرستان بیجار تا قبل از سال 91 رتبه 15 استانی بود و اکنون به رتبه 6 در بین مناطق 16گانه استان رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در متوسطه اول رتبه و جایگاه شهرستان بیجار در سال‌های اخیراز نظر پوشش تحصیلی، درصد قبولی، میانگین نمرات در سه سال گذشتهدر میان مناطق 16گانه دائما بین رتبه اول و دوم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار از ارتقای رتبه در متوسطه دوم از هشتم به رتبه اول طی 3 سال اخیر خبر داد.

مدیر آموزش و پرورش بیجار با اشاره به اینکه طی 3 سال گذشته رتبه‌های 3 رقمی زیر هزار نسبت به سال 91به میزان 93 درصد افزایش یافته است، گفت: در سال91 تعداد 12 نفر حائزرتبه‌های زیر هزار شده‌اند و در سال 94 این تعداد به 23 نفر رسیده است.

ارسال نظرات