امام جمعه موقت سنندج گفت: عفت و کرامت و شرافت انسان به عفاف و پاکدامنی است، چراکه برای یک نفر مسلمان ننگ است که خانواده‌ای بی‌حجاب و به دور از عفاف داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۷۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا امین راستی امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: انسان‌های مسلمان در شبانه‌روز پنج بار از خداوند می‌خواهند آنها را به راه راست هدایت کند و این وظیفه علمای دین، روحانیون و ماموستایان دینی است که راه راست را برای مردم نشان دهند.

وی افزود: اسلام دو جنبه ایجابی و سلبی دارد که جنبه ایجابی آن شامل هر آنچه که خداوند و شریعت اسلام تعیین کرده است، می‌شود و جنبه سلبی آن نیز منکرات و محرماتی است که خداوند از آنها نهی کرده است.

راستی تصریح کرد: انسان‌های مسلمان باید نسبت به جنبه ایجابی دین اسلام اهتمام داشته باشند و کارهایی که در جنبه سلبی قرار می‌گیرد را ترک کنند.

وی در ادامه به موضوع تقوا اشاره کرد و تقوا را ایجاد حالتی در درون انسان برای جلوگیری از ارتکاب به گناه معنا کرد و گفت: تقوا را با این مثال روشن کرده‌اند که اگر یک نفر بخواهد با پای بدون کفش در یک زمین خاردار حرکت کند، تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد که پا را در جاهای بگذارد که از گزند خارها در امان باشد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: انسان در نقاط و زمان‌هایی که گناه وجود دارد باید طوری حرکت کند که به گناه آلوده نشود و آن زمانی است که به تقوای الهی رسیده باشد.

راستی همچنین لزوم اهمیت رعایت حجاب و عفاف و پاکدامنی را متذکر شد و گفت: عفت و کرامت و شرافت انسان به عفاف و پاکدامنی است، چراکه برای یک نفر مسلمان ننگ است که خانواده‌ای بی‌حجاب و به دور از عفاف داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز شورای نگهبان، افزود: دین اسلام یک دین حکومتی است و اسلام بدون حکومت نمی‌تواند وجود داشته باشد و باید گفت که دین اسلام از سیاست جدا نیست و نیز سیاست از دین جدا نیست.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: نمی‌توان بحث قصاص، معاملات و مسائل سیاسی را که به صورت مفصل در قرآن به آنها اشاره شده، داشته باشیم اما حکومت اسلامی در کنار آن نباشد.

راستی افزود: اگر حکومت وجود نداشته باشد، الزامات و دستورات دین اسلام تحقق پیدا نمی‌کند و حکومت زمانی می‌تواند قانون الهی را اجرا کند که تمام مقدمات آن فراهم باشد.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در حکومت جمهوری اسلامی ایران مجموعه قوانینی را وضع می‌کند که باید منطبق بر دین و دستورات اسلام باشد و انطباق آن و مشروعیت بخشیدن به مجموعه قوانین وظیفه شورای نگهبان است که از فقهای دین و حقوقدانان برجسته تشکیل شده است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: هیچ قانونی در جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مشروعیت داشته باشد مگر اینکه به تصویب شورای نگهبان رسیده باشد و این اهمیت جایگاه شورای نگهبان را مشهود می‌سازد.

راستی همچنین گفت: ایران اسلامی اکنون در منطقه ناامن خاورمیانه یکی از نقاط امن و این مرهون داشتن رهبری جامع‌الشرایط و مجتهد است.

وی در پایان گفت: مجموعه‌های مجلس، شورای نگهبان و دیگر نهادها با هدایت‌های رهبری امنیت و آسایش را برای مردم کشورمان به وجود آورده‌اند و مردم به راحتی زندگی می‌کنند.

ارسال نظرات