خبرهای داغ:

برگزاری دوره تربیتی شهید چمران با حضور هزار دانشجوی بسیجی در قم

مدیر روابط عمومی معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور از برگزاری دوره تربیتی شهید چمران با حضور هزار نفر دانشجویان خواهر و برادر در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۷۸
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا رحیمی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: رویکرد اصلی این دوره ها، تربیت سرگروه حلقه های صالحین در دانشگاه ها می باشد و در این دوره قم، 500 نفر از برادران و 500 نفر از خواهران آموزش های لازم را در این زمینه فرامی گیرند.

وی گفت: این افراد بعد از فراگیری آموزش ها، به عنوان سرگروه حلقه های صالحین در دانشگاه های خود فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره در دو سطح برگزار خواهد شد، گفت: سطح یک و دو ویژه برادران به ترتیب از اول تا هشتم مردادماه و 28 تیرماه تا هشتم مردادماه خواهد بود و سطح دوخواهران نیز از هشتم تا 18 مردادماه و سطح یک آنها نیز از 11 تا 18 مرداد ماه می باشد.
رحیمی بیان داشت:کلاس های سطح دو ویژه کسانی است که سال گذشته سطح یک را طی کرده باشند، آنها در این دوره به عنوان کادر سطح یک نیز فعالیت می کنند به این معنا که هر کدام از افراد سطح دو، به عنوان سرگروه های سطح می باشند.

وی با اشاره به محتوای این دوره ها نیز گفت: در این دوره از اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان مدرس استفاده خواهیم کرد و محتوای آموزشی آن نیز توسط سازمان تعلیم و تربیت بسیح دانشجویی تهیه و از آثار شهید مطهری نیز استفاده می کنیم.

رحیمی بیان داشت: علاوه بر کلاس های آموزشی به صورت روزانه برنامه ها و همایش هایی با سخنرانی حجج اسلام و آقایان مهدی طائب، محمد حسین صفارهرندی، عبدالکریم فرحانی معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور، کاظم صدیقی امام جمعه تهران، حسین یکتا، حسن پور معاون تعلیم و تربیت بسیح دانشجویی کشور و قاسمی از خبرگزاری بسیج برگزار خواهد شد و برنامه های آنها نیز در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

وی هدف اصلی از برگزاری این دوره ها را تربیت سرگروه حلقه های صالحین و نیروهای همطراز انقلاب اسلامی در سازمان بسیج دانشگاه ها ذکر کرد و گفت: در واقع حلقه های صالحین بازوی تعلیم، تربیت و آموزش بسیج دانشجویی در دانشگاه ها هستند.

رحیمی تصریح کرد: حلقه های صالحین برای دانشجویانی که عضو بسیج دانشجویی دانشگاه ها می شوند، برنامه های آموزشی و تربیتی دارند. 

وی با بیان اینکه فعالیت های صالحین، تمام شمول است، گفت: با وجود این شمولیت ولی تمرکز اصلی آن روی تربیت است. 

بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه این دوره ها روز جمعه ساعت 8 صبح در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) با حضور مسئولان بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات