خبرهای داغ:
سرمربی صالحین حوزه بسیج کوثر:

دولتمردان موظفند در زمینه حجاب و عفاف در جامعه پاسخگو باشند

سرمربی صالحین حوزه بسیج کوثر گفت: عمل به قانون حجاب و عفاف از یکسو و ایجاد موج فرهنگ ملی برای پاسداری از حریم خانواده در برابر تهاجم بیگانه به فرهنگ عفاف و حجاب ما، باید به یک دغدغه تبدیل شود. دولتمردان نیز موظفند، نسبت به این دغدغه اسلامی و انقلابی، پاسخگو باشند.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۵۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، معصومه دریاباری سرمربی صالحین حوزه بسیج کوثر ناحیه مقاومت امام رضا(ع) در نشست بصیرتی که در حسینیه شهید قلی زاده این ناحیه برگزار شد گفت: افزایش بدحجابی در جامعه مشکلات فرهنگی، اجتماعی زیادی را به بار می‌آورد.

وی افزود: برای برون رفت از این بحران باید هم مردم و خانواده‌ها و هم دولت و نهاد‌های عمومی با یک عزم ملی پای کار بیایند و با مهندسی مجدد پدیده حجاب، برای خروج کشور از ولنگاری فرهنگی تلاش کنند.

سرمربی صالحین حوزه کوثر بیان کرد: عمل به قانون حجاب و عفاف از یکسو و ایجاد موج فرهنگ ملی برای پاسداری از حریم خانواده در برابر تهاجم بیگانه به فرهنگ عفاف و حجاب ما، باید به یک دغدغه تبدیل شود. دولتمردان نیز موظفند، نسبت به این دغدغه اسلامی و انقلابی، پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از کم توجهی برخی مسؤولان و نهادهای فرهنگساز به مقوله عفاف و حجاب اظهار کرد: باید برای رفع مشکل، مطالبه مردمی ایجاد شود و همه نهاد‌ها و نیز از روحانیان تا کل شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای، همچنین شبکه‌های اجتماعی برای برخورد با این بی‌بندوباری مطالبه‌گری کنند تا مسؤولان با بحران دانستن موج حیازدایی و عفت زدایی،اقدامی را شروع کنند .

سرمربی حوزه کوثرخاطرنشان کرد: روز به روز بر میزان بی‌حجابی و آسیب‌های ناشی از آن از جمله اختلافات خانوادگی، طلاق و بزه‌های اجتماعی مرتبط با این پدیده افزوده می‌شود که این امر باید زنگ خطر را برای شکسته شدن حریم‌های زن و مرد و کم رنگ شدن حیا و عفت و پوشش مناسب به صدا درآورد.

وی تصریح کرد: وضعیت فعلی پوشش و زندگی در کشور ما با توجه به داعیه دار بودن اسلام و تمدنی دیرین در شأن یک نظام دینی و یک جامعه اسلامی نیست و باید در این زمینه کار بیشتری در حوزه سبک زندگی و فرهنگ اجتماعی انجام شود.

در این نشست جمعی از فرماندهان پایگاهها وسرگروههای صالحین و مربیان پایگاههای حوزه و همچنین شورای حوزه کوثر نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار