به همت معاونت سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران؛
خبرگزاری بسیج: مسئول گروه های جهادی دانشگاه های استان تهران از اعزام یکهزار دانشجوی جهادگر بسیجی در قالب ۲۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان های لرستان، ایلام و بخش هایی از استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۴۴۰
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از سازمان بسیج دانشجویی؛ همزمان با ایام تعطیلات دانشگاه ها تابستان امسال هم مانند سال های گذشته گروه های جهادی دانشجویی به مناطق محروم کشور اعزام می شوند.

 بهزاد شیرعلی مسئول گروه های جهادی دانشگاه های استان تهران گفت: امسال زمان اعزام گروه های جهادی دانشگاه های استان تهران در دو بازه ۱۵مرداد تا ۳۰مرداد و ۲۰ شهریور تا ۳۰شهریور انجام خواهد شد و زمان اردوها ده روزه  است که دو روز به بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس غرب اختصاص داده خواهد شد.

 وی افزود: ستاد مرکزی گروه های جهادی استان تهران در استان لرستان شهرستان نورآباد بوده و عرصه های فعالیت گروه های جهادی در قالب عمرانی، فرهنگی، پزشکی و اقتصاد مقاومتی است. در بخش عمرانی شامل تکمیل مسجد، آبرسانی، احداث و بهسازی ۷ مدرسه از فعالیت های جهادگران دانشگاه های استان تهران خواهد بود.

 شیرعلی با اشاره به اجرای سه طرح در بخش اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: آموزش گلیم بافی و صنایع دستی به روستائیان، ایجاد کارگاه های بسته بندی محصولات روستایی از جمله عسل طبیعی و گیاه های دارویی و بهرهوی زمین های کشاورزی از جمله این طرح ها است.

 وی گفت: در مناطقی که ما کار می کنیم متاسفانه در زمینه کشاورزی باورها و سنت های غلطی وجود دارد که به تولید محصولات ضربه جدی زده است. در این زمینه با مسئولین جهادکشاورزی هماهنگی هایی انجام داده ایم تا بتوانیم با اقدامات فرهنگ سازی مشکلات کشاورزی منطقه را حل کرده و زمین های کشاورزی را به بازدهی برسانیم.

 مسئول گروه های جهادی دانشگاه های استان تهران گفت: تاکنون شناسایی مناطق محروم و عرصه های فعالیت ها انجام و با مسئولین هماهنگی های لازم صورت گرفته. برگزاری دوره های آموزشی ویژه مسئولین گروه های جهادی هم از فعالیت هایی است که ان شاالله انجام خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه خود مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های  ۰۹۱۹۱۹۱۲۴۶۰ یا ۰۹۱۲۰۲۵۲۲۹۸ تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات