مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر یاسوج گفت: نگهداری 65هکتار فضای سبز دراین وضعیت سخت ناشی از چالش کم آبی، اولویت فضای شهرداری یاسوج است.
کد خبر: ۸۷۱۵۳۲۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
الهام آذرگشسب به وضعیت کاهش منابع آب ناشی از کم بارشی اشاره کرد و افزود: منابع برخی چاههای آب فضای سبز با افت شدید مواجه شده اند و سه حلقه چاه های تامین آب فضای سبز در 24ساعت شبانه روز تنها دو ساعت توقف دارند.
وی با بیان این که 98درصد آب فضای سبز شهر یاسوج از منابع آب غیرآشامیدنی تهیه می شود افزود: دراین فصل گرما مساله کم آبی مدیریت فضای سبز را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
وی از آغاز لکه گیری فضای معابر و بلوارها خبرداد و گفت :در قالب این طرح فضاهای سبز دچارفرسایش شده ترمیم خواهند شد.
مدیرعامل سازمان پارک ها ووفضای سبز شهرداری یاسوج اعتبار این طرح را 500میلیون ریال اعلام کرد و افزود: لکه گیری فضای سبز پارک های عمومی به دلیل جمعیت زیاد گردشگران به آواخر شهریور و پایان فصل گردشگری تابستانی موکول شده است.
وی به اهمیت کاشت درختان و گیاهان بامصرف آب کمتر اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های مدیریت شهری کاشت این نوع فضای سبز باهدف کمک به سبزسبزی و کاهش آلودگی هواست.
*افزایش فضای سبز یاسوج به 12.5متر مربع
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر یاسوج به فضای سرانه سبز مرکز استان اشاره کرد و گفت: فضای سبز شهر یاسوج در حال حاضر 11 مترمربع است که با افتتاح سه پارک بزرگ غدیر، ولایت و پارک بانوان به مساحت 31 هکتار سرانه فضای سبز به 12.5 متر مربع خواهد رسید.
خانم آذرگشسب به فضای سرانه سبز مرکز استان اشاره کرد و گفت: فضای سبز شهر یاسوج در حال حاضر 11 مترمربع است که با افتتاح سه پارک بزرگ غدیر، ولایت و پارک بانوان به مساحت 31 هکتار سرانه فضای سبز به 1،5 متر مربع خواهد رسید.
ارسال نظرات