زمان رسیدن اورژانس 115 بر بالین بیماران از میانگین کشوری کمتر است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان رسیدن نیروهای اورژانس 115 این استان بر بالین بیماران در جاده ها و شهر از میانگین کشوری کمتر است.
کد خبر: ۸۷۱۵۳۲۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
جلال پوران فر در گفتگو با بسیج افزود: این زمان در کهگیلویه و بویراحمد هشت دقیقه و در کشور نیز بیش از 9 دقیقه است.
وی بیان کرد: به دلیل تغییر در طریقه آمارگیری و از آنجا که در گذشته زمان های بالا جزو آمار حساب نمی شد و نوعی خلاء نیز به شمار می رفت مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد بر بالین بیماران در این استان در جاده ها و شهر نسبت به قبل مقداری افزایش یافته است.
پوران فرد اظهار کرد: تمامی جاده های اصلی کهگیلویه و بویراحمد به طور 100 درصد و جاده های فرعی این استان نیز حدود 70 تا 80 درصد از سوی اورژانس 115 استان پوشش داده می شوند.
وی عنوان کرد: امید است پوشش 70 تا 80 درصدی جاده های فرعی کهگیلویه و بویراحمد به زودی به 90 تا 95 درصد برسد.
پوران فرد ابراز داشت: در بخش اورژانس هوایی اقدام های ارزنده ای تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و این استان نیز جزو 16 استان برخوردار از چرخ بال در زمینه اورژانس هوایی بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تغییر سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها استان هایی که دارای نیروی هوایی ارتش بودند می توانستند از چرخ بال در اورژانس هوایی استفاده کنند.
پوران فرد گفت: به تازگی و با پیگیری های لازم و اعلام نیاز به چرخ بال در اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن استان قول های مساعدی نیز در این زمینه از سوی مسئولان کشوری داده شده است.
وی بیان کرد: قرار است که اورژانس هوایی در کشور به صورت قطبی اداره شود و قطب کهگیلویه و بویراحمد نیز شامل استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و یزد است و دارای یک فروند چرخ بال به مرکزیت فارس خواهند بود.
پوران فرد اظهار کرد: امید است چنین امر مهمی به زودی تحقق یابد تا مشکل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اورژانس هوایی نیز برطرف شود.
وی عنوان کرد: تعداد اعزام بیماران کهگیلویه و بویراحمد به مراکز بهداشتی و درمانی دیگر شهرهای کشور به ویژه شیراز شش نفر در هر 100 مورد است در حالی که این آمار در گذشته بیش از 30 نفر در هر 100 مورد بوده است.
پوران فرد ابراز داشت: دلیل این کاهش اجرای طرح تحول نظام سلامت، خرید امکانات بهداشتی و درمانی مورد نیاز کهگیلویه و بویراحمد و جذب پزشکان متخصص جدید در استان است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: عمده ترین دلایل اعزام بیماران این استان به مراکز بهداشتی و درمانی دیگر نقاط کشور شامل کمبود تخت های آی.سی.یو و پزشک متخصص است.
پوران فرد گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد ماموریت های اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد با 17.6 درصد افزایش از هفت هزار و 947 مورد به 9 هزار و 650 مورد رسید.
وی بیان کرد: در این مدت تعداد تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد با 42.4 درصد افزایش از 841 مورد به یک هزار و 462 مورد افزایش یافت.
پوران فرد اظهار کرد: تعداد مصدومان تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در این مدت با 45.6 درصد افزایش از یک هزار و 161 نفر به دو هزار و 837 نفر رسیده است.
وی عنوان کرد: تعداد فوتی های ناشی از حوادث در این مدت در کهگیلویه و بویراحمد با 32.2 درصد کاهش از 31 نفر به 21 نفر رسید.
پوران فرد ابراز داشت: در این مدت تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در کهگیلویه و بویراحمد با 51.8 درصد کاهش از 79 مورد به 38 مورد رسیده است.
وی افزود: در این مدت تعداد بیماران قلبی کهگیلویه و بویراحمد با 28.8 درصد افزایش از 284 نفر به 399 نفر رسید.
پوران فرد گفت: در کل ماموریت های تصادفی و غیرتصادفی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد در سه ماه نخست پارسال دو هزار و 948 مورد به بیمارستان های استان اعزام شدند در حالی که این تعداد در مدت مشابه امسال با 12.1 درصد افزایش به سه هزار و 355 مورد رسیده است.
وی بیان کرد: تعداد مراکز اورژانس 115 شهری و جاده ای کهگیلویه و بویراحمد 37 مورد، تعداد آمبولانس ها 40 دستگاه و تعداد نیروهای ستادی و عملیاتی نیز 265 نفر است که این نیروها به صورت شبانه روزی فعالیت و خدمات رسانی می کنند.
ارسال نظرات