در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به عموم جامعه؛
در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به عموم جامعه تعامل میان سپاه روح‌الله و سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک این نهادها صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۵۱۷۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ظهر امروز اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی با مسئولین سپاه روح‌الله در راستای به کارگیری ظرفیت‌های مشترک به منظور ارائه خدمت هرچه بهتر و بیشتر به عموم جامعه در سازمان‌های مردم نهاد استان برگزار شد.

در این جلسه دکتر سیاوش آقاخانی بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر این سازمان با سپاه روح‌الله تاکید کرد و گفت: این نشست به درخواست سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی با هدف افزایش تعاملات بین بسیج و سپاه روح‌الله برگزار شد.

وی افزود: این تعامل در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سلامت، خیرین، محیط زیست و ... صورت خواهد گرفت که در این راستا ظرفیت‌های مشترک شناسایی و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با اقشار مختلف بسیج بتوانیم خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه و تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و افزایش رضایتمندی عمومی را به شکل ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی تصریح کرد: هدف عمده این است که بتوانیم ظرفیت‌های مختلف سازمان‌های مردم نهاد را در قالب بسیج، به کار بگیریم و با توجه به ظرفیت‌ها و کمک‌های مختلفی که بسیج می‌تواند به سازمان‌های مردم نهاد ارائه کند را مورد استفاده قرار دهیم.

آقاخانی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد خود را از بدنه اصلی بسیج جدا نمی‌داند تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که بتوانیم در کنار نیروهای بسیج و سپاه برای افزایش رضایتمندی عمومی فعالیت داشته باشیم.

سرهنگ پاسدار مهرجویی، معاونت فرهنگی سپاه روح‌الله گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی و مسائل فرهنگی سپاه با جدیت فعالیت کرده و آنچه در توان است برای کمک رسانی و تعامل با سازمان‌های مردم نهاد را به کار خواهیم گرفت.

سرهنگ پاسدار عزت‌اله نظم‌آبادی، معاونت روابط عمومی سپاه روح‌الله بر ضرورت اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر درباره سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: آگاهی عمومی در زمینه وظایف سازمان‌های مردم نهاد مغفول مانده و باید اطلاع رسانی جامع و کاملی در این زمینه صورت گیرد.

قدم گذاشتن در راستای رفع مشکلات مردم یک فریضه دینی است که نسبت به آن بسیار تاکید شده و با توجه به ورود سپاه در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی می‌توان با هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر نقش‌آفرینی بیشتری را داشته باشیم.

معاونت روابط عمومی سپاه روح‌الله تاکید کرد: در بعد رسانه‌ای سپاه روح‌الله آمادگی لازم برای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد استان را دارد.

مصطفی مشایخی، مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به ویژگی‌های بارز اعضای سازمان‌های مردم نهاد گفت: وجه امتیاز سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های دولتی در داشتن روحیه مدیریت، خودجوش بودن، با انگیزه و کار جهادی است چراکه تمامی اعضا با عشق مسئولیت پذیرفته‌اند.

وی افزود: داشتن روحیه جهادی راهکاری مناسب برای رفع مشکلات جامعه است؛ بسیج یک سازمان مردم نهاد بوده و دارای تشکل‌های مختلفی از اقشار مردمی است و گسترده‌ترین جریان و سازمان مردم نهادی است که می‌توانند یاری‌گ دیگر دستگاه‌ها باشد اما این مسئله به آن معنا نیست که نیازمند تشکل‌های دیگر نیست.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به تعریف مدیرعامل سازمان‌های مردم نهاد از امر به معروف تاکید کرد: امر به معروف یک نظارت همگانی است ولی لازمه این مراقبت علم و آگاهی و منطق است و بایستی توجه شود این مراقبت به گونه‌ای باشد که مبنای آن دلسوزی باشد.

مشایخی تصریح کرد: مطالبه‌گری اصلی مهم است که نباید فراموش شود ولی براساس توانمندی و کارآمدی دستگاه مربوطه مطالبه‌گر باشیم، واقعیت‌ها دیده شود سپس مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی افزود: وظیفه‌ای را که برعهده دستگاه‌های دولتی نهاده شده را برعهده نگیریم چراکه بایستی کمک رسان دستگاه‌ها باشیم نه اینکه مسئولیت آن‌ها را بر دوش کشیم؛ بسیج باید کمک کننده به دستگاه‌ها باشد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله بر رصد مسائل و معضلات اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی متعدد هستند و باید رصد شود و براساس آن اولویت‌بندی صورت گیرد در این بخش سازمان‌های مردم نهاد یک فرصت است که اگر نظام نتواند از آن بهره‌مند شود مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

مشایخی با اشاره به رویکرد مجموعه سازمان‌های مردم نهاد گفت: نتیجه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بایستی به افزایش مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی نظام ختم شود چراکه این سه رکن پایداری نظام هستند.

وی افزود: داشتن نگاه خدمت رسانی به عموم مردم، غیرانتفاعی بودن و غیرسیاسی بودن از دیگر رویکردهای سازمان‌های مردم نهاد است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

در پایان این نشست مقرر شد تا با حضور فرمانده سپاه روح‌الله و اقشار مختلف بسیج جلسه تخصصی برگزار و پیش نویس تفاهم‌نامه میان این دو نهاد از سوی مسئولین ذی‌ربط تهیه و منعقد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات