خبرهای داغ:
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اولویت برنامه مدیریت جدید حوزه های علمیه، تلاش همه جانبه در زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برنامه های کلیدی حوزه می باشد.
کد خبر: ۸۷۱۵۱۴۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت ها و تلاش های آیت الله حسینی بوشهری در دوره تصدی مدیریت حوزه های علمیه و تبریک به آیت الله اعرافی ، مدیریت جدید اظهار داشت: حقیقتاً مدیر سابق حوزه های علمیه با وجود همه مشکلات، در حد توان و مقدورات خود ، تلاش های ارزنده ای را در جهت مدیریت حوزه و انجام تحولات مطلوب در آن داشت و توانست تا حدود زیادی نابه سامانی ها را به وضع سامانی تبدیل کند.

وی همچنین افزود: البته این سخن به آن معنا نیست که آیت الله اعرافی در مدیریت جدید راه هموار و آسانی را در پیش دارد، چه آن که توجه به اولویت ها و پوشش آن ها بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید با توجه به ساختار فعلی حوزه ، کار بسیار دشوار و پردردسری است.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات روشنگرانه خویش اولویت هایی را برای حوزه های علمیه مطرح کرده اند که از آن جمله تلاش همه جانبه در مسیر نشر معارف اهل بیت(ع)، تولید علوم انسانیِ اسلامی، خدمت به مردم و صمیمیت در کنار آن ها و نیز تقویت روحیه انقلابی در درون حوزه می باشد.

وی گفت: در این میان آیت الله اعرافی با توان بالای مدیریتی و سوابق ارزشمند در مدیریت جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای حوزوی و با توجه به ساختار متناسب باید در مسیر تحقق اولویت ها در عرصه های علمی، پژوهشی ، تبلیغی و اخلاقی حوزه گام های جدی تری بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی بیان داشت: ساختار موجود حوزه به گونه ای است که یک باره با نیازهای مهمی روبرو شده ایم که به عنوان اولویت های مقام معظم رهبری و علما و مراجع تقلید مطرح است و این مساله تکلیف و بایستگی های حوزه را از اهمیت مضاعفی برخوردار می کند ، ضمن آن که در راستای انجام ماموریت ها باید شرایط مالی و بودجه ای حوزه های علمیه را نیز در نظر داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها