قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح اظهار داشت: متأسفانه جاسوسان عرصه نرم جاسوس تلقی نمی‌شوند درحالی‌که باید بیشتر مراقب آن‌ها بود.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۹۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار علیرضا افشار در دومین اجلاس سراسری «عفاف، عزت، عشق» که به مت دو روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است، با بیان اینکه ریشه عفاف حیا است، گفت: حجاب نمادی از باور درونی به رفتاری است که به آن عفاف گفته می‌شود و این فرآیند، در حوزه تعالیم دینی، انسان را در فضای معنوی به عمل خالصانه ترغیب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با مطالعات خود، تیرهای فرهنگی را در نقاط حساس می‌زند، افزود: دشمن با ترویج بی‌حجابی در ماهواره‌ها و شبکه‌ها ریشه حیا را می‌خشکاند.

قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح با بیان اینکه نفوذ به معنای خاص به عوامل انسانی اشاره می‌کند، تصریح کرد: در نفوذ جریانی، غرب با استفاده از منابع اقتصادی اثرگذاری می‌کند وعده‌ای به خاطر مصالح مادی، مصالح کشوری را زیر پا می‌گذارند.

افشار برخورد با جاسوسان فضای نرم را قاطعانه ندانست و گفت: متأسفانه جاسوسان عرصه نرم جاسوس تلقی نمی‌شوند درحالی‌که باید بیشتر مراقب آن‌ها بود.

وی ترویج بی‌حجابی را در رأس جنگ نرم عنوان کرد و افزود: باید جبهه‌ای حرکت کرد و اکنون حرکت‌های جزیره‌ای و مقطعی به نتیجه نمی‌رسد.

قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح، با بیان اینکه حجاب و عفاف بخشی از عرصه گسترده جنگ نرم است و راه‌های مقابله با آن را نمی‌توان به‌تنهایی دنبال کرد، تصریح کرد: نباید از بسترهای داخلی نفوذ غافل شویم و باید برای عمل در این جبهه، دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی هماهنگ شود؛ درحالی‌که در برخی موارد دستگاه‌های دولتی نه‌تنها هماهنگ نیستند بلکه در بعضی موارد چوب لای چرخ تشکل‌های مردمی می‌گذارند.

افشار یکی از راه‌های همدلی را باور وجود جنگ نرم دانست و گفت: بیشترین فرمایش رهبری در اثبات جنگ نرم است درحالی‌که مسؤولین این مساله را احساس نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر باور جنگ نرم بین مسؤولان و مردم به وجود بیاید دو خاصیت مؤثر دارد، تصریح کرد: اولین تأثیر بسیج ملی است که استفاده از منابع و امکانات معقولانه می‌شود و دومین خاصیت این باور وحدت و یکپارچگی در جبهه خودی است.

قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح، یکپارچگی مسؤولان را در عرصه سیاسی بسیار کم دانست و گفت: در اردوگاه‌های خودی، همدلی و همکاری نیست و مخصوصاً در عرصه سیاسی مسؤولان در تخریب یکدیگر سبقت می‌گیرند.

افشار سازمان‌دهی در یک سنگر را مؤثر دانست و افزود: مدیریت فرهنگی کشور همه عرصه فرهنگی را باید در یک جبهه هدایت کند و با تلاش خالصانه و خودباوری به مبارزه ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: باید نمایشگاه‌های عملکرد جبهه معارض برای مسؤولین گذاشته شود تا مسؤولان ببینند دشمن در عرصه سیاسی و دین چه می‌کند و چگونه فکر مسموم را در جامعه پمپاژ می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها