خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مسلمانان باید قلب خود را به حرم الهی تبدیل کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسلمانان باید قلب‌های خود را به حرم الهی تبدیل کنند و برای مانوس شدن با خدا قدم بردارند.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۷۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در نشست درس‌هایی از نهج البلاغه که در مصلای بزرگ امام خمینی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسلمانان باید قلب‌های خود را به حرم الهی تبدیل کنند و برای انس با خداوند متعال قدم‌های بلندی بردارند.

وی با اشاره به خطبه هفتم نهج‌البلاغه، ادامه داد: در این خطبه امیرالمومنین حضرت علی (ع) درباره کسانی صحبت کرده‌اند که شیطان را برای خود معیار و ملاک قرار داده‌اند، حال آنکه باید از دستورات الهی تبعیت می‌کردند ولی به شیطان اقتدا می‌کنند.

این مسؤول نتیجه چنین روشی را این دانست که شیطان در اعمال خود به این قبیل افراد به عنوان شریک و همراه می‌نگرد، اضافه کرد: در این صورت شیطان در قلب آنها برای خود جا باز می‌کند تا برنامه‌های خود را پیش ببرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه براساس روایات رسیده از ائمه معصوم (ع) و اولیای الهی قلب‌های مسلمانان باید حرم الهی باشد و نباید آن را به جولانگاه، لانه و آشیانه شیطان تبدیل کرد، بیان داشت: به این ترتیب شیطان با چشم آنها دیده و با گوش آنها می‌شنود.

این استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اظهار اینکه براساس خطبه حضرت علی (ع) شیطان منجر به لغزیدن پای انسان به عبارت دیگر باعث افتادن وی در ورطه گناه می‌شود، ادامه داد: بنابراین باید مقابل معصیت‌ها و انحرافات هوشیار باشیم.

قریشی با بیان اینکه شیطان برای انسان کارهای دور از عقل را زینت می‌دهد تا برای انجام دادن آن رغبت پیدا کنند، اضافه کرد: مهم‌ترین موهبت الهی برای بشر تعقل است، به طوری که پایه و اساس دین براساس تفکر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه شیطان به دنبال چیره شدن بر قدرت عقلانیت انسان است به طوری که کار غیرعاقلانه را نه‌تنها انجام می‌دهند بلکه به آن افتخار می‌کنند، تصریح کرد: پس شیطان به دنبال زائل کردن عقل انسان است.

وی با اشاره به سوره انعام «وَکَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ»، بیان داشت: برای هر پیامبر دشمنی از جن و انسان وجود دارد به طوری که بین ملت‌ها چنین افرادی بوده‌اند که با اولیای الهی دشمنی کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه بر لزوم تامل درباره سخنان طرفین خود تاکید کرد و گفت: چنانچه کسی ما را به سمت گناه اعم از بی‌عفتی، بدگویی، رشوه و ... تشویق می‌کنند باید بدانیم شیطان از زبان او سخن می‌گوید پس باید از ارتباط با چنین افرادی پرهیز کنیم.

این مسؤول تکرار پیوسته «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» را به اقشار مختلف مردم توصیه کرد و افزود: در این صورت تا اندازه زیادی از گناه، معصیت و وسوسه‌های شیطانی در امان می‌مانیم، که این موضوع را باید به سایر اقشار جامعه توصیه کرد.

قریشی دقت در تعامل‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم‌‌های سینمایی را توصیه کرد و بیان داشت: چنانچه یک فیلم فرد را به سمت گناه و آلودگی سوق دهد باید از مشاهده آن پرهیز کند تا موجب ناخشنودی ذات اقدس الهی نشود.

ارسال نظرات