خبرهای داغ:
شهید محمدرضا اصغری در روستای ورگ از توابع شهرستان شیروان به دنیا آمد، در سال 65 به جبهه اعزام شد و در 24 تیر ماه سال 66 به درجه رفیع شهادت نایل شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۳۱
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛  شهید محمدرضا اصغری، در سال 1348 در روستای ورگ از توابع شیروان، به دنیا آمد و والدینش او را محمد رضا نام نهادند.

وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید حسن رفیق و دوره راهنمایی را در مدرسه امیر کبیر شهرستان شیروان گذراند.

شهید اصغری، در دوران پیروزی انقلاب، هشت سال بیشتر نداشت اما در سال 1365 با عضویت داوطلبانه در پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) بعد از گذراندن یک دوره آموزش نظامی کوتاه مدت به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شد.

ويژگي هاي برجسته شهيد به نقل از بستگان: محمد رضا عاشق جبهه و شهادت بود و در بیشتر دعاهایش از خدا می خواست که شهادت را نصیبش گرداند. و سرانجام در مورخه 24 تیر ماه 1366 در عملیات کربلای 5 بعد از شش ماه حضور در جبهه، بر اثر اصابت تیر در کاسه عراق(مجنون) به شهادت رسید و پیکرش بعد از 12 سال همنشینی در خاک تطهیر شده از خون شهیدان به آغوش خانواده برگشت و با تشییع با شکوهی در گلزار شهدای شهرستان شیروان واقع در امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت به خاک سپرده شد.

خصوصیات اخلاقی واعتقادی شهید: محمدرضا فردی متین و سنگین و در عین حال بسیار خونگرم بود و به ورزش فوتبال علاقه داشت و اگر فرصتی می یافت در کارگاه نجاری پدر، در حین همراهی با ایشان، ذوق و هنرش را به نمایش می گذاشت.

محیط تربیتی محمدرضا، که پدر ومادرش در میدان عمل، الگوی تربیتی او بودند او را مقید و پایبند اصول مذهبی و واجبات دینی به بار آورده بود، از همان بچگی به تقلید از والدین به نماز می ایستاد، هر جا نام امامی را می دید بر آن بوسه می زد.

از بین ائمه اطهار به پیامبر علاقه و ارادت خاصی داشت و در برنامه های دینی و مذهبی بسیار فعال بود و با فرا رسیدن ماه محرم و رمضان به همراه پدر که ایشان نیز یکی از فعالان بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) شیروان بود، شرکت می کرد.

محمدرضا توکل بالایی به حق داشت، به هنگام بروز مشکل، با زمزمه کردن آیه ای از قرآن به ائمه توسل می جست.

درباره شهادتش به وی الهام شده بود و آخرین باری که می رفت چهره اش جذابیت و نورانیت خاصی داشت و می گفت: «اگر من شهید شدم، برای من گریه نکنید، اگر دلتنگ من شدید برای امام حسین (ع) گریه کنید.»

فرازهایی از وصیت نامه شهید: بار الهی برادرم را عزت نفس و وسعت روزی و ایمان کامل عطا فرما و خواهرانم را به عصمت زهرای اطهر، عصمت و عفت و عزت، صبر و ایمان فراوان بفرما.

خدایا تو را به زندانی بزرگ اسلام موسی بن جعفر(ع)، هر چه سریعتر اسباب آزادیشان را (اسیران) فراهم ساز.

ارسال نظرات
پر بیننده ها