خبرهای داغ:

۱۲ هزار بافنده قمی بیمه قالی‌بافی هستند/کاهش صادرات فرش دستباف قم چشمگیر نیست

مسئول خوشه فرش قم با اشاره به اینکه حدود ۲۷ هزار بافنده در استان قم وجود دارد، گفت : از این تعداد ۱۲ هزار نفر کارت قالی بافندگی برای آن‌ها صادر و بیمه قالی‌بافی شده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۴۹۲۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
۱۲ هزار بافنده قمی بیمه قالی‌بافی هستند/کاهش صادرات فرش دستباف قم چشمگیر نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین بیک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه حدود 27 هزار بافنده در استان قم وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 12 هزار نفر کارت قالی بافندگی برای آن‌ها صادر و بیمه قالی‌بافی شده‌اند، بخشی از بافت فرش دستباف در قم انجام و بخشی دیگر در استان‌های دیگر انجام می‌شود.

مسئول خوشه فرش قم بابیان اینکه بخشی از حق بیمه را دولت و بخشی نیز توسط مرم پرداخت می‌شود، افزود: سهمیه‌ای که بابت بیمه قالی‌بافی به استان قم اختصاص داده‌ شده حدوداً 6 هزار نفر بوده و اختصاص سهمیه پایین سبب شده که قالی‌بافان ما مشکل بیمه داشته باشند.

بیک زاده بابیان اینکه حل شدن مشکل قالی‌بافان با برداشته شدن تحریم‌ها زمان‌بر است، گفت: زمانی که تحریم‌ها از سال 84 شروع شد و اثرات خود را در سال 91 و 92 گذاشت ازاین‌رو شکوفایی مجدد صنعت فرش با برداشته شدن تحریم‌ها به‌ یک‌باره حل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک رکود کلی در کشور داریم و به این دلیل نمی‌توانیم تعداد فرش مشخصی را به رقبا سفارش دهیم ازاین‌رو مقداری از رقبا به دلیل آنکه آن‌ها تولید متمرکز دارند عقب‌مانده‌ایم  اما کیفیت کار ما بهتر از رقباست و فرش ایران قابل‌مقایسه با کشورهای هند و نپال و پاکستان نیست.

مسئول خوشه فرش قم علت کاهش اخیر صادرات صنعت فرش قم را رکود کشور بیان و خاطرنشان کرد:  ما نتوانسته‌ایم بازار جهانی خود را تطابق دهیم و مطابق سلیقه روز پیش نرفته‌ایم البته درمجموع این مسئله مربوط به همه کالاهاست و تنها به صنعت فرش دستباف قم مربوط نمی‌شود.

بیک زاده  با اشاره به وضعیت صنعت فرش قم گفت: کاهش صادرات فرش دستباف قم چشمگیر نیست و باید صادرات خود را گسترش داده و رشد صادرات داشته باشیم و کارها و تبلیغات باید به‌صورت خوشه‌ای انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه خوشه فرش قم که از سال 91 آغازشده و در سال 94 به پایان رسیده است، گفت: در این پروژه به نتایج خوبی رسیده‌ایم و باید در رابطه با بازاریابی و تبلیغات به‌صورت گروهی و خوشه‌ای عمل کنیم و کار توسط خود اعضای خوشه در حال انجام است.
ارسال نظرات