جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج عشایری شهرستان مهدیشهر به همت حوزه امام محمد باقر(ع) برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۸۹۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج عشایری شهرستان مهدیشهر قرار است امروز به همت حوزه امام محمد باقر(ع) در روستای آرتد از توابع بخش شهمیرزاد با هدف تقویت فرهنگ اصیل عشایر مهدیشهری و ارزش های دینی و مذهبی برگزار شود.

حسن ذوالفقاری فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر در این خصوص در گفت و گو با با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر با بیان اینکه این جشنواره در دو رشته فرهنگی وورزشی داوری خواهد شد گفت: در بخش ورزشی مسابقات کشتی پهلوانی، صحرانوردی، طناب کشی ودر بخش فرهنگی مسابقات احکام، اذان قرائت وحفظ قرآن کریم در دو رده سنی نوجوانان و جوانان در قالب این جشنواره برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر سنگسری در شهرستان مهدیشهر طولانی ترین مسیر کوچ را طی می کنند، به طوری که فاصله دورترین نقطه ییلاقی و قشلاقی آنان بیش از یک هزار و500کیلو متر می رسد.

وی گفت: عشایر مولدترین قشر در بین اقشار جامعه هستند؛ چرا که تمام مایحتاج ضروری خود را تولید و مصرف می کنند و حتی این تولیدات به دیگر اقشار عرضه می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر، محصولات عشایر رایکی از مصادیق ملی دانست و گفت: عشایر با تکیه بر خود از مسایل مادی گرفته تا مسائل امنیتی خود کفا هستند و به عنوان مولد از تولید به مصرف فعالیتهای خود را انجام می دهند و این در حالی است که جامعه شهری در این زمینه محتاج است.

ذوالفقاری با تأکید بر 250 شهید عشایر ایلات و طوایف در استان سمنان اشاره کرد و گفت: حدود 600 نفر در طول هشت سال دفاع مقدس از این قشر جانباز شده اند.

وی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس 31نفر از عشایر ایلات و طوایف استان سمنان به اسارت دشمن در آمده اند که پس از جنگ به میهن اسلامی بازگشتند و بیش از سه هزار رزمنده عشایر در جبهه های حق علیه باطل در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی همچنین به نقش عشایر در پشتیبانی از جنگ نیز اشاره و گفت: عشایر در دوران دفاع مقدس با جمع آوری کمک های مردمی و اهدای اقلام مورد نیاز جبهه ها و جمع آوری احشام و موارد دیگر نقش به سزایی در این حوزه ایفا کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها