خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند گفت: مدیران عقیدتی و نظارت باید با شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات عقیدتی برنامه‌ریزی مناسبی را برای مقابله با آنها داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۵۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
حجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به ضرورت عقیدتی و نظارت در سپاه اظهار داشت: با توجه به اینکه بنیاد اصلی سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی بر معنویت بنا شده بنابراین تقویت بنیه اعتقادی و تعمیق معنویت ایجاب می‌کند که مجموعه ای با نام عقیدتی در این راستا فعالیت مجدانه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وجه تمایز سپاه از دیگر نیروهای مسلح دنیا وجود اعتقادات راسخ و بنیادی است، افزود: در این راستا برای مصون‌سازی کارکنان نیاز است مجموعه ای نظارتی بر عملکرد فعالیت‌های کارکنان و برنامه‌های عقیدتی نظارت داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: مدیران عقیدتی و نظارت باید با برنامه‌ریزی مناسب و با توجه به مقتضیات زمان خوراک فکری و عقیدتی نیروها را تامین کرده و ضمن شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات عقیدتی برنامه‌ریزی مناسبی را برای مقابله با آن داشته باشند.

وی با اشاره به وظایف مدیران عقیدتی ابراز داشت: مدیران عقیدتی برای مصون ماندن نیروها از هر گونه انحراف اعتقادی، اخلاقی و سیاسی ایفای نقش می‌کند.

شیرزادی همچنین در مورد ضرورت اشاعه تفکر و فرهنگ بسیج گفت: بسیج یک حرکت برگرفته از اصول اعتقادی ما شیعیان است.

* اقتصاد مقاومتی جز با روحیه و تفکر بسیجی محقق نمی‌شود

وی ادامه داد: ضرورت دارد در راستای ترویج فرهنگ بسیج در سطح جامعه اقدامات مفیدی انجام گیرد تا به عنوان مدافع انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در مواقع لزوم از آن استفاده شود همچنان که هر زمانی که نیاز بوده بسیج وارد شده و ماموریت خود را به نحو احسن انجام داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه از ابتدای انقلاب در هر صحنه‌ای، اگر رویه و تفکر بسیجی حاکم بوده پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است، ابراز داشت: انتظارات مقام معظم رهبری همچون اقتصاد مقاومتی جز با روحیه و تفکر بسیجی محقق نمی‌شود.

وی بیان کرد: اجرای آموزش‌های عقیدتی سیاسی در مجموعه تحت امر، شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات، استفاده از فرصت‌ها و تعمیق معنویت در مخاطبان عام و خاص و تزریق آن در پیکره جامعه از مهمترین وظایف مدیران عقیدتی است.

شیرزادی افزود: از دیگر وظایف مدیران عقیدتی می‌توان به شناسایی و معرفی اسلام ناب از روی منابع اصیل آن، مبارزه با تفکرات انحرافی، مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان از طریق توانمندسازی مخاطبان اشاره کرد.

* مدیران عقیدتی با تمام ظرفیت‌های موجود برای ترویج گفتمان رهبری اقدام کنند

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری شناسایی دقیق آسیب‌ها و استفاده از نظرات کارشناسان امور دینی در راستای برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با تهدیدات و داشتن برنامه جایگزین و مناسب و به روز در مقابل ابزارهای تهاجم فرهنگی دشمنان از قبیل فضای مجازی مهمترین وظیفه مدیران در برابر جنگ نرم دشمن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به مسئولیت مدیران عقیدتی برای روشنگری گفتمان رهبری تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سپاه و بسیج دفاع از حریم ولایت بوده و در این راستا نیازمند است مدیران عقیدتی در چارچوب وظایف و توانمندی‌های خود برای روشنگری و تبیین گفتمان رهبری نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند و با تمام ظرفیت های موجود برای ترویج گفتمان رهبری در جامعه اقدام کنند.

وی ابراز داشت: این گونه اقدامات می‌تواند در راستای روشنگری مردم در مواقع بحران و تصمیم‌گیری‌ها انجام گیرد.

شیرزادی با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران عقیدتی غرب کشور تصریح کرد: این گونه گردهمایی‌ها اگر به صورت منظم و متوالی و برنامه‌ریزی شده انجام شود در راستای تقویت ماموریت‌های عقیدتی و نظارت بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای برگزاری این همایش‌ها این است که مشکلات و موانع به رده‌های مافوق انعکاس داده می‌شود و به جایگاه و اهمیت عقیدتی و نظارت بیشتر پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات