رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: به اذعان کارشناسان و عوامل نیروی انتظامی، آسیب‌های اجتماعی در روستاهایی که روحانی طرح هجرت در آن مستقر هستند حداقل 50 درصد نسبت به سایر نقاط کاهش دارد.
کد خبر: ۸۷۱۴۷۲۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار فرهنگی طلاب و روحانیون هجرت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف به تصویر کشیدن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی روحانیون گمنامی است که در روستاهای محروم جامعه و در شرایطی سخت همراه خانواده مشغول تبلیغ فرهنگ دین هستند.
 
وی جلب مشارکت های مردمی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: مردم با دیدن فعالیت های مروجان دین اسلام بهتر می توانند با این امور خدا پسندانه همراهی کنند، از طرفی دیگر مسئولان شهرستان هم باید عزم و اراده خود را در تخصیص اعتبارات لازم برای گسترش این طرح بیش از این بالا ببرند.
 
فاطمیان بیان داشت: به اذعان کارشناسان و عوامل نیروی انتظامی،آسیب های اجتماعی در روستاهایی که روحانی طرح هجرت در آن مستقر هستند حداقل ۵۰ درصد نسبت به سایر نقاط کاهش دارد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اذعان کرد: در بیش از ۵۰ درصد روستاها روحانی طرح هجرت مستقر داریم و به سایر روحانیون منطقه هم ابلاغ کردیم که باید روستاهائی که از داشتن روحانی بی بهره هستند را پوشش دهند.
 
وی ادامه داد: برگزاری کلاس های فرهنگی، احکام، آموزش قرآن، جلسات گفتمان دینی و ساماندهی برنامه جلسات قرآن خانگی از جمله برنامه هایی است که توسط مبلغان دینی اجرا می شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه یکی از اولویت های مهم روحانیون طرح هجرت و سایر روحانیون منطقه در فصل تابستان را همراهی با گروههای جهادی دانست و افزود: در اردوهای جهادی ۷ یا ۱۰ روزه بسیج سازندگی، روحانیون مستقر و یا اعزامی به مناطق محروم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت رسانی، عرصه فرهنگی این اردوها را دنبال می کنند.
 
نمایشگاه آثار فرهنگی طلاب و روحانیون مستقر در طرح هجرت از  ۲۹ تیرماه به مدت ۳ روز در مسجد جامع تربت حیدریه برپا شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها