مسئول مرکز اعزام راویان کاروان های راهیان نور کشور:

تحریفات راویان بالغ بر یک کتاب مفصل می شود

خبرگزاری بسیج: مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دوکوهه، شلمچه، طلائیه، شرق کارون و مناطق عملیاتی دیگر، خاطر نشان کرد: حضور ایشان در یادمان های دفاع مقدس حاکی از اهمیت عملیات فرهنگی وسیع در کاروان های راهیان نور دارد.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۹۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار ابوالفضل مسجدی در سومین همایش راویان فتح در خانه شهید بهشت زهرا(س) در جمع راویان نمونه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به تشریح عملکرد کاروان های راهیان نور از دیدگاه زائران پرداخت و گفت: در نظر سنجی های به عمل آمده از زائران، 90 درصد آنان با حضور راوی در کاروان ها موافق هستند که این موضوع، نشاندهنده اهمیت کار راویان است. 45 درصد زائران تمایل دارند در مورد سیره شهدا صحبت شود، 18 درصد جغرافیای جنگ و 22 درصد تحلیل نبرد را می پسندند.

این جانباز و یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: خانواده ها شاید با حضور فرزندانشان در بسیاری از اردوها موافقت نکنند، اما در بحث اعزام به کاروان های راهیان نور، خانواده ها به ما اعتماد کرده اند و حتی دختران خودشان را به ما سپرده اند که کار تربیتی انجام شود و ما باید به این اعتماد خانواده ها احترام بگذاریم و سفری پر بار و معنوی و تاثیر گذار برای آنها تدارک ببینیم و در کنار تشریح عملیات و تحلیل نبرد باید خاطرات و سیره شهدا برای دانش آموزان بیان شود.

سردار مسجدی افزود: راویان فتح باید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنند، همچنین رفتار راویان، صدق در گفتار، وضع ظاهر، نوع صحبت کردن، مراودات، کمک کردن به عوامل اجرایی در کاروان و ... باید دقیق و با حساسیت بالا انجام شود چرا که دانش آموزان و سایر زائران شما را الگو قرار می دهند و رفتار و حرکات شما را زیر نظر دارند و از طریق رفتار شما، اخلاق حسنه و سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال پیدا می کند. دانش آموزان چهره شهدا را در چهره شما می بینند؛ شما روایت کننده جهاد و رفتار شهدا هستید.

  وی گفت: برای رسیدن به اهداف والای این عملیات فرهنگی بزرگ، اطلس عملیات های غرب و جنوب به عنوان یک منبع مهم و معتبر برای روایتگری در قالب 24 جلد کتاب محتوایی چاپ شده است که تا یک ماه آینده در اختیار راویان قرار می گیرد.  

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران 467 کاروان راهیان نور اعزام کرده است که 220 راوی همراه این کاروان ها حضور داشته اند که با توجه به آمارهایی که همه استان ها به دبیرخانه مرکزی قرارگاه راهیان نور ارائه می کنند، میزان حضور راوی در کاروان های راهیان نور سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) 49 درصد بوده که با توجه به راویان خوبی که در اختیار سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) قرار دارد، انتظار می رود تعداد راویان کاروان ها از لحاظ کمی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در 25 عملیات از جمله عملیات های مسلم ابن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر یک، کربلای 5، والفجر 8 و ... شرکت داشته است، تاکید کرد: راویان سپاه سیدالشهدا(ع) باید این عملیات ها را مطالعه کنند و به همه آنها مسلط باشند.  

سردار مسجدی با تاکید بر توجه به بحث بصیرتی در کاروان ها، خاطرنشان کرد: راویان سعی کنند انتظارات مقام معظم رهبری را برای مخاطبان تبیین کنند؛ ایشان در حرم امام رضا(ع) یک ساعت در مورد تحریف خط امام صحبت کردند، در جای دیگری در مقابل آقایانی که در موضع انفعالی قرار گرفته اند درباره انقلابی بودن توضیحاتی دادند و گفتند من یک انقلابی ام، ایشان در برهه هایی که احساس می کنند انقلاب دچار خسران می شود  به میدان می آیند؛ ماه رمضان امسال هم در جمع دانشجویان در مورد ماجرای فتنه موضع کاملا روشنی داشتند و اعلام کردند که ما هر روز فتنه های مختلفی در پیش داریم و فتنه پایان ندارد. در مورد بحث نفوذ هم تذکرات زیادی دادند که همه این مسائل را باید در بحث های بصیرتی و بصیرت افزایی مطرح کنید.

 وی افزود: همه سخت افزارها از اتوبوس گرفته تا محل اسکان، پذیرایی و ... آماده شده اما خروجی آن به دست راویان است و شما باید با هنر بیان و عشق، وقایع و تاریخ گرانبهای دوران دفاع مقدس را به مخاطبان انتقال دهید. مسجدی با تاکید بر عدم غلو کردن وقایع جنگ و جلوگیری از تحریفات، تصریح کرد: بزرگ نمایی و تحریف یکی از آسیب های جدی روایتگری است و مطالب زیادی در مورد تحریفات جمع آوری کرده ایم که متاسفانه با اینکه هنوز نسل جنگ زنده هستند و در صحنه حضور دارند، تحریفاتی از سوی راویان می شنویم که بالغ بر یک جلد کتاب مفصل می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار