در کلاس آموزش فقه بازار زرندیه؛

اصناف انصاف را در کسب و کار رعایت کنند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت زرندیه گفت: اصناف باید صداقت و انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۱۴۶۶۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام قنبری صبح امروز در کلاس آموزش فقه بازار که به همت حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) شهرستان زرندیه برگزار شد با اشاره به لزوم رعایت انصاف از سوی بازاریان گفت: اگر انصاف و اعتماد در بازار باشد شاهد امنیت روانی در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: فعالیتی که در راستای تامین معیشت مومن باشد در اسلام به عنوان جهاد او در دین محاسبه می‌شود و این نشان دهنده اهمیت ویژه بازار و نقش آن در کسب و کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت زرندیه تصریح کرد: کسانی که می خواهند وارد عرصه تجارت و بازار شوند قبل از آن باید فقه بازار را مطالعه کنند چراکه شاهدیم بازار امروز با بازار اسلامی فاصله گرفته و باید با تبیین و ترویج فرهنگ بازار اسلامی این فاصله را به حداقل برسانیم.

حجت‌الاسلام قنبری با اشاره به اینکه معامله با سود کمتر، حجم معامله و سود را افزایش می‌دهد، گفت: اگر مشتری اطمینان پیدا کند که به وی در فروش اجناس اجحاف نمی‌شود در آن صورت برکت در شهر ورود کرده و مردم اطراف‌ و اکناف نیز برای خرید به آن شهر می‌روند و اگر مردم به کسی اعتماد کنند که کالایی را گران نمی‌فروشد حتماً رونق کسب‌‌‌وکار او بیشتر خواهد شد.

وی افزود: موضوع گرفتن سود در فقه بازار با شرایط خاصی بیان شده که اگر اندکی لغزش در موضوع ورود کند آن معامله تبدیل به ربا می شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت زرندیه تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند و بازاریان و اصناف در تحقق این سیاست مقام معظم رهبری نقش اساسی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات