محمد سلیمانی در گف‎وگو با «بسیج»:

ارتباط فریدون با رستگار شفاف شود/ همه"فیش نجومی‌ها"عضو اردوگاه اصلاح‌طلبان هستند/ رئیس جمهور شخصا از نجومی بگیرها شکایت کند

نماینده سابق مجلس گفت: شواهد نشان می‎دهد که آقای فریدون نیز با آقای رستگار ارتباطاتی داشته؛ با توجه به اینکه این دو همشهری و از یک محل هستند و قبلا نیز همکاری‎هایی با هم داشتند؛ نظر به این سمت می‎رود که شاید یک ارتباطاتی بین این مجموعه و حسین فریدون باشد.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۶۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص کشف و شناسایی شبکه فساد بانکی در کشور و اینکه آیا حسین فریدون رابطه‎ای با این شبکه دارد، تصریح کرد: این اقدام خوبی بود که باید در همه موارد صورت بگیرد.

سلیمانی با بیان اینکه این گونه فعالیت‎های شبکه فساد بانکی، ضد انقلابی است عنوان کرد: به این علت که در جهت اخلال در امر اقتصاد کشور حرکت می‎کند، به نظر می‎رسد این گونه اقدامات به صورت شبکه‎ای و سازمان دهی شده و باندبازی باشد.

وی با اشاره به استعفای برخی مدیران دارای حقوق‎های نجومی ابراز داشت: صرف استعفا کافی نیست، بلکه باید رسیدگی شود که دلایل این گونه فعالیت‎ها چه بوده است.

نماینده سابق مجلس با اشاره به اظهارات اخیر قاضی سراج در نقش حسین فریدون در انتصاب مدیران دولتی و بانکی بیان کرد: شواهد امر نشان می‎دهد که پروژه حقوق‎های نجومی پروژه‎ای بوده که هم رستگار سرخه‎ای، هم حسین فریدون و هم علی صدقی در این پروژه بودند، همچنان‎که آقای فریدون نیز با آقای رستگار ارتباطاتی داشته؛ با توجه به اینکه این دو همشهری و از یک محل هستند و قبلا نیز همکاری‎هایی با هم داشتند، نظر به این سمت می‎رود که شاید یک ارتباطاتی بین این مجموعه فساد بانکی و حسین فریدون باشد.

سلیمانی ادامه داد: در این راستا باید منتظر باشیم تا دادگاه برگزار و تخلفات بررسی شود تا مشخص گردد این ارتباطات تا چه حد بوده و در چه سطوحی انجام می‎گیرد و آیا حسین فریدون در این باند حضور داشته است یا خیر؟

وی در واکنش به اظهارات الیاس حضرتی مبنی بر تبری جستن مسئولین از برادر متخلف خود تصریح کرد: موضوع حقوق‎های نجومی آتشی را در اردوگاه اصلاح طلبان برپا کرد و الان نیز با این فرصتی که در این چندساله این دولت برای آنها فراهم شده، آنها هم متهم هستند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: موضوع حقوق‎های نجومی موضوعی است که هر حزب و سازمانی بخواهد از آن دفاع کند برباد می‎رود، از این رو، شروع به فاصله گرفتن از آن می‎کنند و این آتشی است که اگر از آن فاصله نگیرند لطمات سیاسی زیادی به آنها وارد می‎کند لذا اصلاح‎طلبان به این طریق می‎خواهند اعلام کنند ما در این خصوص دخیل نبودیم.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: این نوع برخورد قابل قبول نیست؛ اصلاح طلبان باید بگویند آقای صفدر حسینی عضو تشکیلات آنها بوده یا نه؟ که باید گفت عضو آنها بوده و شخص او یا دیگر مدیران بانکی که حقوق‎های نجومی دریافت می‎کردند و عزل شدند و یا استعفا دادند و یا تحت تعقیب قرار گرفتند، همه در اردوگاه اصلاح طلب‎ها هستند و در این اردوگاه این مسئولیت‎ها را به دست آوردند، طبیعتا اصلاح طلبها باید در این زمینه پاسخگو باشند و نمی‎توانند به این صورت از پاسخ گویی فرار کنند و صرف محکومیت در زبان کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین از رئیس جمهور تا وزیر اقتصاد در خصوص دریافتی‎های نامتعارف مدیران دولتی علاوه بر عذرخواهی، باید پرونده‎ها را آماده کنند و خود به عنوان شاکی پرونده‎ها را به دادگاه ارجاع دهند و پیگیری کنند.

نماینده سابق مجلس در خاتمه با اشاره به حسابرس‎های دستگاه‎های دولت گفت: نکته‎ای که مغفول مانده این است که حسابرسان دستگاه‎هایی که مدیران آن حقوق‎های نجومی دریافت می‎کردند باید مورد اتهام باید قرار بگیرند و سازمان حسابرسی به این مسئله رسیدگی کند.
ارسال نظرات