مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام داشت که حقوق دریافتی مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تحت پوشش این صندوق بیش از 21 میلیون تومان در ماه نیست.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۰۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب الدین غندالی  افزود که حقوق دریافتی مدیران شرکت‌های پتروشیمی وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان دستکم 50 درصد کمتر از حقوق مدیران عامل سایر شرکت‌های پتروشیمی دیگر است. وی، اضافه کرد که حقوق دیگر مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی بالای 30 میلیون تومان در ماه است.

غندالی، تصریح کرد که فعالیت در شرکتهای پتروشیمی در عسلویه ، امری طاقت فرسا و کشنده است بنابراین حقوق آنها با مدیر عامل شرکتی که در تهران و زیر باد کولر فعالیت می‌کند باید متفاوت است.

بدهی 700 میلیارد تومانی دولت به صندوق

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به «نسیم آنلاین» گفت که با عضویت هر فرهنگی در صندوق 5 درصد از حقوق و مزایای آنها به عنوان حق عضویت کسر و به حساب صندوق واریز می‌شود و دولت نیز معادل این رقم را باید به این صندوق واریز کند تا در حین بازنشستگی به کارکنان پرداخت شود.

وی، تخمین زد که در حال حاضر 40 هزار بازنشسته عضو صندوق در آموزش و پرورش وجود داشته که برخی از آنها بازنشسته شده و عده‌ای دیگر هم تا مهرماه بازنشسته می‌شوند بنابراین، صندوق باید برای تسویه با آنها بین 450 تا 500 میلیارد تومان بپردازد.

غندالی اذعان کرد که باید ماهیانه 38 تا 40 میلیارد تومان به فرهنگیان بازنشسته پرداخت شود و گفت که منابعی که بابت حق عضویت به صورت ماهیانه از حقوق و مزایای آنها کسر و به حساب صندوق واریز می‌شود فقط 19 میلیارد تومان است. وی، بیان داشت که برای پاسخگویی به رقم پرداختی بازنشستگان خروجی باید ماهیانه 20 میلیارد تومان به رقم ورودی اضافه شود که در این صورت نقدینگی در صندوق باقی نمی‌ماند.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود که دولت سهم خود را در این خصوص به صندوق پرداخت نکرده چرا که در برنامه پنجم توسعه تکلیفی از این بابت دیده نشده در حالی که دولت باید بابت پرداخت معادل دریافتی از فرهنگیان وجوه مذکور را به صندوق وجوه بپردازد.

غندالی توضیح داد که در دولت قبل تاکید شد که 5 درصد از حق شاغل از حقوق فرهنگیان کسر و به حساب صندوق واریزی می‌شد که این رقم 28/1 درصد کل حقوق و مزایا را تشکیل می‌دهد،بنابراین رقم مذکور بسیار اندک بوده که به ضرر فرهنگیان است. وی برآورد کرد که بدهی دولت بابت معادل پرداختی حقوق فرهنگیان به صندوق 700 میلیارد تومان بوده که اگر این رقم واریز شود صندوق ذخیره را احیاء می‌کند.

غندالی تخمین زد که دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط حاضر بین 9 تا 10 هزار میلیارد تومان باشد و ادامه داد که باید در راستای توسعه در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق باید به سود پایدار 2 هزار میلیاردی برسیم.

پاداش اعضای هیئت مدیره صندوق در سال 94 صفرریال

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت که در حال حاضرهیچ مدیر دولتی در هیئت مدیره شرکت‌های وابسته به این صندوق عضویت نداشته و هیچ عضو هیئت مدیره شرکت هم بیش از دو شرکت دیگر عضو نیست و ادامه داد با این حال اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها فقط از یک شرکت پاداش دریافت می‌کنند.

غندالی تاکید کرد که در سال 94 پاداش هیئت مدیره صندوق به صفر ریال رسیده که این ماجرا مربوط به قبل از جریان فیش‌های حقوقی است. به گفته وی، هیئت مدیره شرکت‌های زیر  مجموعه صندوق هم در سال 94 نسبت به سال 93 حدود 50 درصد کمتر پاداش دریافت کرده‌اند.

معرفی مدیر عامل بانک سرمایه؛ بزودی

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام داشت که  علیرضا حیدرآبادی پور مدیر عامل قبلی بانک سرمایه نزدیک به یکماه است که استعفا داده و مسئولیتی در این بانک ندارد و گفت که کمیته انتصابات صندوق ذخیره فرهنگیان در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای مدیریت این بانک است.

غندالی، احتمال داد که یکی از افراد حاضر در هیئت مدیره بانک برای احراز مدیریت عامل بانک معرفی شود اما در عین حال تاکید کرد که همچنان گزینه نهایی مشخص نشده است.

به گفته وی بانک سرمایه در دو ماه اخیر و جذب منابع 30 درصد رشدداشته و افزود که جذب منابع از محل سپرده اشخاص هم از 150 هزار میلیارد ریال عبور کرده و هم اکنون این بانک به بانک مرکزی هیچ بدهی ندارد.

غندالی، با بیان اینکه بانک سرمایه یک بانک تجاری است و نه قرض الحسنه تصریح کرد که مسئولین در گذشته این بانک را از آموزش و پرورش دور نگه داشتند.

وی، با بیان اینکه حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش از طریق بانک عامل پرداخت می‌شود گفت که کل منابع در گردش حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش در یک سال قریب به 30 هزار میلیارد تومان است.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد که با انتقال حساب‌های آموزش و پرورش از بانک عامل به بانک سرمایه این بانک می‌تواند هر نوع تسهیلاتی را به فرهنگیان آموزش و پرورش ارائه دهد.

بیمه تکمیلی فرهنگیان در انتظار پاسخ وزارت آموزش و پرورش

غندالی درباره سپردن بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان آموزش و پرورش به بیمه معلم هم گفت که در حال حاضر 4 سناریو برای این امر به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده که هر یک از این سناریوها مورد موافقت قرار گیرد بیمه معلم آماده عقد قرارداد است. وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان منتظر نظر نهایی وزارت آموزش و پرورش است. به گفته غندالی از سال گذشته چندین مرتبه به وزارت خانه مذکور پیرامون بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان پیشنهاد شده اما صندوق نمی‌تواند در امور وزارت خانه دخالت کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در عین حال گفت که وزارتخانه آموزش و پرورش صدور بیمه نامه‌های حوادث تحصیلی، خودرو و مسئولیت ساختمان خود را به بیمه معلم سپرده و فقط بیمه تکمیل درمان فرهنگیان بلا تکلیف مانده است.

ارسال نظرات