خبرهای داغ:
امر به معروف و نهی ازمنکر واجب شدنی است ما باید خود را سرچشمه اسلام برسانیم تا زندگی به تمامی شیرین شود.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۱۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امر به معروف و نهی ازمنکر واجب شدنی است ما باید خود را سرچشمه اسلام برسانیم تا زندگی به تمامی شیرین شود،قرآن کریم می‌فرماید:من می‌خواهم این واجب فراموش شده اسلام را به یاد شما و ملت ایران بیاورم.

امر به معروف و نهی ازمنکر همه آحاد مردم باید وظیفه امر کردن به کار خوب و نهی کردن از کار بد را برای خود قائل باشند، این تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی خواهد بود عمل کنیم تا آثارش را ببینیم.

معنای امر به معروف و نهی ازمنکر

امر به معروف،یعنی دیگران را به کارهای نیک کردن،نهی ازمنکر یعنی دیگران را از کارهای بد نهی کردن،امر و نهی فقط زبان و گفتن است البته یک مرحله قبل از زبان هم دارد که مرحله قلب است  و باوجود این مرحله زبانی کامل خواهد شد.

امر به معروف و نهی ازمنکر واجب حتمی همه است فقط من وشما به عنوان مسئولان وظیفه مان در باب امر به معروف و نهی ازمنکر سنگین تر است.

 در زمینه مسائل اجتماعی شاید هیچ خطایی به مردم شدیدتر، غلیظ تر و پر هیجان تر از خطاب امر به معروف و نهی ازمنکر نیست،امر به معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه عمومی است.

مساله امر به معروف و نهی ازمنکر مثل مساله نماز است،یاد گرفتنی است باید بروید یاد بگیرید چرا باید بدانید کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی ازمنکر کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها