رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد افزایش ناگهانی قیمت مرغ گرم در سطح بازار یاسوج را زیاده خواهی عاملان فروش این کالا اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۱۴۳۷۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

جعفرگوهرگانی افزود: عاملان، مرغ کشتار روز را به قیمت هر کیلوگرم ۴۵ تا ۵۲ هزار ریال از مرغ داری ها خریداری می کنند که باید بر اساس قانون و تا بالاترین سقف یعنی ۲۷ هزار ریال افزایش قیمت خرید به دست مصرف کننده برسانند.

مرغ گرم روز سه شنبه در بازاز یاسوج عرضه نشد و این امر باعث کمیاب شدن و گرانی شدن مرغ در بازار شد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که عاملان فروش اکنون با زیاده خواهی و دلال بازی سعی در گران شدن و فشار بر قشر متوسط جامعه برای افزایش عرضه مرغ گرم در سطح بازار یاسوج هستند.
گوهرگانی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده هرکیلوگرم مرغ کشتار روز در یاسوج تا سقف ۹۰ هزار ریال نیز از سوی عاملان به فروش رسید که این امر موجب نارضایتی شدید مردم و شهروندان بویژه گردشگران به این شهر را به دنبال داشت.
گوهرگانی از ذخیره سازی مرغ منجمد و با کیفیت به میزان کافی و لازم برای رفاه حال مردم در سطح بازار یاسوج نیز خبر داد و گفت: چنانچه مردم حوصله کنند پس از مدتی نیز مقاومت برخی دلالان مبنی بر افزایش قیمت مرغ شکسته خواهد شد و بازار به روزهای آرام خود باز خواهد گشت.
وی قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد در بازار را ۵۵ هزار ریال اعلام کرد.
معاون امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: علاوه بر عرضه مرغ منجمد به اندازه کافی حوزه پشتیبانی امور دام استان نیز برای عرضه گوشت قرمز اعلام آمادگی کرده است.
جعفر طالبیان افزود: کمبود مرغ گرم مربوط به تمامی نقاط و شهرهای استان نیست و این مشکل تنها مربوط به بازار یاسوج است .
طالبیان افزود: جلوگیری از افزایش قیمت این محصول دلیل اصلی کمیاب شدن آن در سطح بازار یاسوج است.
وی تصریح کرد: عاملان فروش خواهان عرضه مرغ به قیمت حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار ریال به مشتری و مصرف کننده است که سازمان جهاد کشاورزی این افزایش قیمت را غیرمنطقی می داند و تاکنون در برابر این خواسته آنها مقاومت کرده است.
طالبیان میزان تولید سالانه گوشت مرغ در استان را بین هشت تا ۹هزار تن اعلام کرد و افزود: در حالی که نیاز مصرف استان در این زمینه افزون بر ۱۵هزار تن است.
وی ابراز داشت: در صورت گران شدن قیمت مرغ همین میزان تولید در استان نیز به فروش نمی رسد و قدرت خرید مردم به شدت کاهش می یابد.
مردم و شهروندان یاسوجی همچنین در تماس های مکرر با نیز از کاهش و کمیاب شدن شکر در سطح بازار یاسوج نیز اظهار گلایه داشتند.
یک مقام آگاه در سازمان جهاد کشاورزی نیز ممنوعیت واردات شکر را دلیل اصلی کمبود این محصول در بازار این روزهای کشور بویژه یاسوج دانست.

ارسال نظرات