انگیزه یك میل درونی در انسان است و تا احیاء نشود نمی توان به خروجی آموزش دلخوش كرد با وجود ایمان و باور عقلی و معرفتی به محتوای آموزش می توان انتظار داشت كه آموزش، روند صحیح خود را پیموده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۳۴۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جلسه تیم اندیشه ورزی معاونت دانش و پژوهش سپاه كربلا با موضوع "شیوهای ارتقای انگیزش در پایوران و بسیجیان سپاه كربلا جهت شركت در دوره های آموزش رزم، در محل معاونت دانش و پژوهش برگزار شد.

سرگرد صحرایی، مسوول معاونت دانش و پژوهش سپاه كربلا، فلسفه ی تشكیل جلسات اندیشه ورزی را پاسخ به مسائلی دانست كه در شورای عالی اندیشه ورزی از سوی ریاست شورا و فرماندهی سپاه كربلا مطرح می شود.

وی عمر تیم اندیشه ورزی را 8 جلسه دانست و در مقایسه با عمر قابل توجه برخی از تیم ها در سالهای گذشته و طولانی شدن جلسات، آن را رویكرد تحولی در اندیشه ورزی قلمداد كرد.

  سرهنگ محمدرضایی، دو عنصر "استدراجی و استمراری بودن" را از ویژگی و ضروریات امر آموزش در جهت ایجاد انگیزه دانست و با ارائه تعریفی از مفهوم انگیزه، اشاره داشت: « انگیزه یك میل درونی در انسان است و تا احیاء نشود نمی توان به خروجی آموزش دلخوش كرد. با وجود ایمان و باور عقلی و معرفتی به محتوای آموزش می توان انتظار داشت كه آموزش، روند صحیح خود را پیموده است.»

وی مقوله ی"حساسیت زایی و یزجسته سازی" را در القاء مفاهیم آموزشی ضروری دانست و تاكید كرد: «تا ضرورت فراگیری آموزه ها از سوی مراجع آموزش دهنده به عنوان یك امر برخوردار از حساسیت و ضرورت القاء نشود، نمی توان انتظار داشت كه فرایند یادگیریِ مفاهیم و اموزه ها از سوی متربیان با جدیت محقق شود.»


ارسال نظرات
پر بیننده ها