نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تاکید کرد: راهنمایی کردن باید طوری در انسان مؤمن قوی باشد که اگر فردی در حال انجام کار ناپسند مشاهده شد او را نهی و به کارهای خوب سفارش کند که اگر جامعه را رها کنیم اشرار زمینه را فراهم می‌کنند و بر مردم و جامعه مسلط خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۳۲۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

 




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ حجت‌الاسلام دشتی نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حاشیه بازدید از سپاه شهرستان بوشهر پیامبر اسلام در نظام تربیت اشاره داشته است، گفت: پیامبر سه مرحله بسیار مهم در زندگی داشت که اولین مرحله تا 40 سالگی، مرحله دوم تا 53 سالگی و مرحله سوم تا 63 سالگی است.

امام‌جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: پیامبر اسلام در 40 سال اول زندگی هیچ مأموریت اجتماعی نداشت و خداوند دستوری به او نداد و فقط به فکر خودسازی بود.

این مدرس حوزه علمیه افزود: پیامبر اسلام در برخی از ساعات از مردم جدا می‌شد و درجایی خلوت به راز و نیاز با خداوند می‌پرداخت و تا سن 40 سالگی از او به‌عنوان فردی امین یاد می‌شد و مقبولیت زیادی بین مردم داشت، در همین سال‌ها مردم او را محمدامین صدا می‌زدند.

دشتی بابیان اینکه در این مرحله از زندگی پیامبر تحلیل‌هایی وجود دارد، بیان کرد: افرادی که می‌خواهند مربی مردم باشند باید اول از خودسازی کنند و افرادی که هدایت نشده‌اند چطور می‌خواهند دست دیگران را بگیرند.

خودسازی را از نزدیکان آغاز کنیم

وی عنوان کرد: برای مربی تربیت از خودمان، خانواده، دوستان و نزدیکان آغاز کنیم، حلقه‌های مفقودین جامعه این است که حلقه اول تکمیل‌نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: امروز در جامعه نقدی بر خواص مطرح است که نمونه بارز آن حقوق‌های نجومی است، دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی کسانی هستند که از میان مردم بلند شدند و خود مردم به آن‌ها رأی دادند اما به دلیل اینکه خودسازی نکردند نتوانستند خود را کنترل کنند.

امام‌جمعه موقت بوشهر بابیان اینکه افرادی که خودسازی نکرده‌اند، نمی‌توانند مربی خوبی باشند، ابراز کرد:  بعد از به رسالت رسیدن پیامبر امربه‌معروف و نهی از منکر را از نزدیکان خود آغاز کرد و بعد از 4سال علنی شد.

این مدرس حوزه اذعان کرد: امسال موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر از ضروریات سپاه است و باید احساس مسئولیت در درون تقویت شود، انسان باید خیرخواهی و محبت اصلاح شود و افرادی که در کنار شما مسیرهای اشتباه را پیشه گرفته‌اند را مورد هدایت قرار دهید.

این مقام مسئول تأکید کرد: راهنمایی کردن باید طوری در انسان مؤمن قوی باشد که اگر فردی در حال انجام کار ناپسند مشاهده شد او را نهی و به کارهای خوب سفارش کند که اگر جامعه را رها کنیم اشرار زمینه را فراهم می‌کنند و بر مردم و جامعه مسلط خواهند شد.

دشتی خاطرنشان کرد: اینکه امروز خیلی افراد ناسالم در جامعه مسلط شده‌اند به خاطر این است که بسیجیان ساکت شده‌اند، بسیج صدای ناهمگون دارد و می‌تواند بدون دعوا و مچ‌گیری گوشزد کند.

وی افزود: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه پررنگ شود مسیر جامعه تغییر خواهد کرد و با توجه به هجمه‌های فرهنگی هیچ راهی جز نصیحت کردن نداریم و اگر بی‌خیال باشیم دیگران دست جامعه را می‌گیرند و به سمت اعتقادات خودشان خواهند برد./انتهای پیام

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها