یک نویسنده با بیان اینکه زندگی‌نامه شهید حاجی‌حتم‌لو آماده چاپ شده، گفت: پرداختن به شهدای عصر حاضر مهمترین انگیزه من برای نگارش این کتاب بوده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۵۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، زهراسادات حسینی، نویسنده درباره کتابی که درباره شهید سیداحسان حاجی‌حتم‌لو در دست نگارش دارد گفت: در گذشته دو عنوان کتاب درباره شهید تحویلداری به روایت همسر و ۱۰ سال اسارت لطف‌الله صالحی را به سفارش انتشارات روایت فتح نوشته‌ام که منتشر شده و سومین کتابم درباره شهید حاجی‌حتم‌لو است که در قالب مجموعه نیمه پنهان ماه و به روایت همسر شهید جای می‌گیرد.
وی درباره انگیزه نگارش کتاب درباره این شهید افزود: این شهید، جزء شهدای مدافع حرم بوده و همین موضوع مهمترین انگیزه برایم بود تا به شهیدی از جوانان عصر حاضر بپردازم و درباره دلایل رفتن آنها به جبهه‌‌های دفاع از حرم اهل بیت(ع) تحقیق کنم. از سوی دیگر داغ این شهدا برای خانواده‌هایشان تازه بوده و فضای متفاوتی را در خانواده‌های آنها شاهد هستیم که این امر فضای متفاوتی را در کتاب رقم می‌زند.
حسینی درباره شهدای مدافع حرم گفت: با مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهایی که با همسر این شهید داشتم به واقع آنها را تداعی این شعر می‌دانم که مورد پسند مقام معظم رهبری نیز هست؛ «ما سینه زدیم بی‌صدا باریدند/از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند/ ما مدعیانِ صفِ اول بودیم/از آخر مجلس شهدا را چیدند». 
این نویسنده ادامه داد: شهدای مدافع حرم انسان‌های بی‌ادعایی هستند و آنچه که در فضای مجازی اعلام می‌کنند درست نیست و رفتن آنها به دلیل حق ماموریت و مسائل مادی است و همه اینها کذب است و صحت ندارد و این موضوع را می‌توان با تحقیق و مطالعه درباره زندگی آنها فهمید.
وی در ادامه درباره کتاب شهید حاجی‌حتم‌لو گفت: این کتاب مفصل است و با توجه به اینکه بخشی از آن به روایت همسر و بخشی نیز از زبان دوستان و همرزمان شهید نوشته شده، احتمال دارد که در دو جلد، یکی در مجموعه «نیمه پنهان ماه» و دیگری در «یادگاران» به چاپ برسد که هنوز قطعی نشده است، اما به هر حال بخشی به روایت همسر به اتمام رسیده و بخش دیگر نیز در حال آماده‌سازی است و از سوی انتشارات روایت منتشر می‌شود. 
این نویسنده با بیان اینکه این شهید مدافع حرم به عنوان تخریبچی در جبهه‌های دفاع از حرم فعالیت می‌کرد، بیان کرد: این شهید زندگی عاشقانه‌ای داشته و شاید برخی تصور کنند که چندان تعلق خاطری به خانواده و زندگی‌اش نداشته که در اوج جوانی به عنوان مدافع حرم داوطلب شده است، اما این گونه نبوده و مصادیقی که در این کتاب آمده است می‌تواند نمونه الگوی مناسب ایرانی و اسلامی برای زوج‌های جوان باشد.
وی در ادامه درباره ارتباط این شهید با قرآن و معنویات گفت: شهید حاجی‌حتم‌لو خیلی وقت‌ها روزه‌های مستحبی می‌گرفت و نماز حضرت زهرا(س) را ترک نمی‌کرد و جوان باایمان و مهربانی بود و با قرآن ارتباط بیشتری داشت.
ارسال نظرات