خبرهای داغ:
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حمایت خود را از سه تشکل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی اعلام می دارد.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۱۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، شورای تبیین بسیج دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بیانیه‌ای حمایت خود را از سه تشکل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی اعلام می دارد.

متن بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

«بسمه تعالی»

 یکی از وظایف تشکل های دانشجویی افزایش آگاهی و بینش سیاسی عموم مردم است تا با این اگاهی از تصمیمات نادرست و غلط در جامعه جلوگیری شود .

رهبر انقلاب «استمرار و بیان صحیح، روشن، و مستدل مواضع تشکل‌های انقلابی دانشجویی» را در شکل دهی مطالبات عمومی و حرکت کشور در مسیر صحیح، مؤثر و ضروری خواندند. «افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی» ازتوصیه های رهبری به تشکلهای دانشجویی بود.

رهبر انقلاب، اعلام مواضع تشکل‌های دانشجویی در مسائل اصلی را مهم دانستند و افزودند: اگر این مواضع قوی و اصیل، به خوبی و روشنی اعلام شود، دوستان انقلاب مستحکم تر می شوند و دشمنان کشور از جمله امریکاییها می فهمند که نباید به گزارشهای تحریف شده و غیرواقعی درباره جوانان ایرانی دل خوش کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «برجام»، «ارتباط با امریکا»، «اقتصاد مقاومتی» و «آینده کشور» را از جمله مسائل مهمی خواندند که تشکلهای دانشجویی در جایگاه افسران جنگ نرم، باید مواضع انقلابی، مستدل و محکم خود را درباره آنها بیان کنند.

حال با این توصیفات آیا این تشکل ها فقط باید درون دانشگاه فعالیت کنند؟

چرا در شرایط کنونی کسانی می خواهند موجب عدم آگاهی در بین مردم و کتمان حقایق شوند ؟ آیا این شکایت های بیجا از تشکل ها موجب سرد شدن فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه ها نمی شود؟ در حالی که به جرأت می توان گفت تنها کسانی که در تمام مراحل مخالفت و استقامت خود از عدم حضور استکبار به داخل کشور را داشته اند جوانان و دانشجویان بودند.

آیا بهتر بود که به جای این تبیین گری ها باعث برهم زدن فضای اجتماعی دانشگاه و جامعه می شدند بلکه با توصیه های رهبری بهترین شیوه ی تبین گری را انتخاب نموده اند و مردم را از سیاست های نادرستی که امروزه گرفته می شود آگاه کردند.

رهبر معظم ا نقلاب اسلامي در ديدار دانشجويان بسيجي با ايشان در 31/2/1386 فرودند: مگر مجموعه بسيجي- آن هم بسيجي انقلاب و دانشجويان انقلاب- مي تواند نسبت به مسائل سياسي کشور بي تفاوت يا بدون موضع و نظر باشد؟! مگر چنين چيزي ممکن است؟! من شما دانشجوهاي بسيجي را توصيه مي کنم به اينکه محافظه کار نشويد و همواره دانشجو و بسيجي- به همان معناي مثبت و پرخون و پرتپش- باقي بمانيد البته دنباله اينکه مي‌گوئيم محافظه کار نشويد اين است که هوشيار هم باشيد.

ما از شاکیان خواستاریم که اگر موضوعات مطرح شده در بیانیه بنابر صدق نبوده چرا این خلاف صدق را تبیین گری نمی کنند و با انتخاب ساده ترین راه فقط خواستار برخورد با این تشکل ها می شوند.

ما بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حمایت خود را از سه تشکل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی اعلام می داریم و بدانند اگر مانع فعالیت قانونی تشکل های انقلابی در دانشگاه ها شوند که البته نخواهند توانست، دانشجویان مومن، متعهد و انقلابی دست از روشنگری در جامعه نخواهند کشید .

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

9001/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها