خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: یکی از مصادیق اقامه نماز این است که مسئولان رفتاری همراه با کرامت، احترام و عدالت با ارباب رجوع داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۰۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه اقامه نماز، اقامه زکات و اقامه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه اقشار جامعه است، اظهار کرد: اقامه نماز، اقامه زکات و اقامه امر به معروف و نهی از منکر به معنای این است که مردم را برای این فرایض الهی بسیج کنیم و در این حوزه‌ها نگاه فردی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان زکات و خمس خود را پرداخت می‌کند، ادا کننده زکات و خمس است اما وقتی دیگران را برای پرداخت زکات سفارش و بسیج می‌کند، اقامه کننده زکات است و این موضوع در خصوص نماز، امر به معروف و سایر فرایض دینی نیز صدق می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) برای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: اگر قیام امام حسین (ع) نبود، نماز و امر به معروف و به صورت کلی دین از میان می‌رفت، همانگونه که اگر فاطمه (س) نبود موجودیت ولایت امام علی (ع) نبود و اگر امیرالمؤمنین به میدان نمی‌آمد رسالت پیغمبر (ص) معنا پیدا نمی‌کرد.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر اینکه قیمت شخصیت انسان بسیار بالاست و باید قدر آن را بدانیم، بیان کرد: شخصیت انسان بسیار بالاتر از آن است که هدف زندگی انسان در یافتن شغل و تأمین معاش زندگی خلاصه شود و اگر این هدف را برای زندگی برگزینیم، دچار خسران شده‌ایم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه خداوند قرآن و عترت را به انسان بخشید تا صاحب ارزش و قیمت بالاتری شود، اضافه کرد: اگر قرآن و عترت به زندگی انسان بیاید و کارها را بر اساس قرآن و عترت (ثقلین) انجام دهد، ارزش و قیمت او افزایش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت ولایت در اسلام و با بیان اینکه اسلام بر پنج پایه استوار است، افزود: اگر همه شب‌ها نماز، همه روزها روزه، همه ساله حج و همه دارایی‌هایمان را در راه خدا انفاق کنیم اما ولایت محور کارهایمان نباشد، ذره ای ثواب نخواهیم برد و چنین انسانی اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه اقامه نماز تکلیف همه اقشار جامعه است و تنها وظیفه طلاب و روحانیون نیست، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا تعداد اقامه کنندگان نماز در جامعه افزایش پیدا کند و بدانیم که اقامه کننده نماز می‌تواند از هر قشری از جامعه باشد.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: آنهایی که تنها نماز می‌خوانند و اقامه کننده نماز نیستند می‌توانند حقوق‌های نجومی بگیرند، دزدی کنند و ظلم‌های دیگری را مرتکب شوند اما کسی که اقامه کننده نماز است هیچگاه دست به خیانت و ظلم نمی‌زند.

آیت‌الله عابدینی افزود: تنها اقامه نماز است که می‌تواند انسان‌ساز باشد و انسان را از فحشا و منکر دور نگه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق اقامه نماز، احیای حق و دین است، اضافه کرد: یکی از مصادیق اقامه نماز این است که مسئولان رفتاری همراه با کرامت، احترام و عدالت با ارباب رجوع داشته باشند و در نتیجه رضایت مردم جلب شده و نگاه مثبت آنها نسبت به دین تقویت شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها