بهرام بیرانوند با بیان اینکه دولت یازدهم از پنهان کاری عبور کرده و خلاف گویی دارد افزود: ما در دولت شاهد خلاف گویی های متعدد هستیم و این خطرناک است، دولت روحانی نمره اول در ارائه اطلاعات غلط به مردم و منحرف کردن ذهن مردم را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۲۰۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸

بهرام بیرانوند نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به پنهان کاری دولت درباره رشد منفی و شاخص اقتصادی مغایرت با قانون دسترسی به اطلاعات آزاد دارد اظهار داشت: اینکه پنهان کاری در همه دولت ها مرسوم است و در پی این بوده است تا تبعات منفی یک هنجار شکنی و اتفاق ناگوار را کنترل کنند مجبور به پنهان کاری شدند به عنوان مثال سیلوی گندم به هر دلیلی خالی است برای حفظ آرامش در جامعه، خالی بودن سیلو اعلام نمی شود اما مسوولان فعلی تی آمارهای غیر ضروری را هم پنهان می‌کند و کار را به تناقض‌گویی رسانده.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم از پنهان کاری عبور کرده و خلاف گویی دارد افزود: ما در دولت شاهد خلاف گویی های متعدد هستیم و این خطرناک است و آسیب جدی برای تحلیل و بررسی آماری در حوزه اقتصادی برای کارشناسان و اقتصاددانان دارد.

بیرانوند در ادامه بیان داشت: ابتدا دولت به فاصله چند بار از تریبون رسمی اعلام کرده ما از رکود عبور کردیم. با چنین خبری خیلی‌ها تصمیم‌های مهمی گرفتند و مثلا در بورس سرمایه‌گذاری کردند. بعد از این که مردم این همه وقت گذاشتند و انتظار کشیدند و فرصت های بسیاری را از دست دادند از جمله سرمایه هسته ای شان به باد رفته است دولت ادعای جدیدی دارد.

وی در خاتمه افزود: دولت در شرایط فعلی دوباره می گوید ما در رکود، گیر افتادیم؛ کدام را باور کنیم؟ در رکود هستیم یا عبور کردیم؟ تازه دولت اطلاعات درست را هم نمی‌دهد و بعد از آشکار شدن تناقض‌گویی هم در ارائه اطللعات درست مقاومت می‌کند. اینها اطلاعات غلط به مردم است و به شدت مذموم است، دولت روحانی نمره اول در ارائه اطلاعات غلط به مردم و منحرف کردن ذهن مردم را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات