مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:تولید خرما سال گذشته یک میلیون تن بوده که پیش بینی می شود امسال با افزایش 100 هزار تنی تولید به یک میلیون و 100 هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۷۱۴۱۳۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالقاسم حسن پور مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آنکه شرایط نسبتا مناسبی در باغات و نخلستان ها حاکم است، اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات خرما 240 هزار هکتار است که از این میزان حدود 200 هزار هکتار دارای درختان بارور است.


وی افزود: تولید خرما سال گذشته یک میلیون تن بوده که پیش بینی می شود امسال با افزایش 100 هزار تنی تولید به یک میلیون و 100 هزار تن برسد.

حسن پور با اشاره به تاثیر گرمای هوا بر محصول گفت: خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر خسارت باغات در اثر گرمای طاقت فرسا ارائه نشده است.

گفتنی است برداشت اصلی خرما از شهریور و مهر در نخلستان های کشور آغاز خواهد شد.

مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات خرما بیان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود که امسال میزان صادرات از 170 هزار تن سال گذشته به 200 هزار تن برسد.

وی ادامه داد: هر کیلو خرما حدود 1.2 الی 1.3 دلار برای کشور ارزآوری در بردارد و از طرفی خرمای ایران به دلیل تنوع ارقام و مرغوبیت خواهان زیادی دارد.
ارسال نظرات