خبرهای داغ:
با حضور مراجع تقلید

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی با حضور مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۷۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی سه‌شنبه‌شب با حضور جمعی از مراجع تقلید، اساتید حوزه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و خبرگان رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سخنانی به تشریح جایگاه و مقام علمی آیت‌الله بروجردی پرداخت.

آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و حضرات آیات حسینی بوشهری، خاتمی، علوی بروجردی، امینی، سعیدی، شاه آبادی، غروی و... از جمله شخصیت‌های شرکت کننده در این مراسم بودند.

حجج اسلام والمسلمین واعظ موسوی، گلپایگانی، سید علی خمینی و... نیز از دیگر شخصیت‌هایی بودند که در مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی شرکت کردند.

آیت‌‌‏الله العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی در سال 1254 شمسی در بروجرد به دنیا آمد. نسب وی با 32 واسطه به حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام می‌رسد.

سیدحسین پس از 10 سال تحصیل در اصفهان به سفارش پدر به حوزه علمیه نجف رفت و در حالی که فقط 28 سال داشت به درجه اجتهاد رسید. آیت‌‌‏الله بروجردی در نجف فقه و اصول تدریس می کردند. در درس فقه و اصول ایشان بالغ بر دویست نفر از فضلای حوزه علمیه نجف شرکت می‌کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

سال‌ 1350 هجری قمری که با آغاز دوران مرجعیت آیت‌‌‏الله بروجردی مصادف بود تا یک دهه بعد با دوران فشار و اختناق رضاخان همراه بود. آیت‌‌‏الله بروجردی، این دوران را یکی از مصیبت‌بارترین ایام زندگانی خود توصیف می‌کند.

این مرجع عالیقدر و خستگی‌ناپذیر شیعه، پس از هفتاد سال تلاش علمی و فعالیت ‌های اجتماعی و سیاسی صبح روز پنج‌شنبه 13 شوال 1380 هجری قمری برابر با دهم فروردین 1340 شمسی در حالی که 88 بهار از زندگی را پشت سر گذاشته بود، چشم از جهان فرو بست.
ارسال نظرات