برگزاري نشست كتابخوان كتابخانه اي تيرماه در كتابخانه باقرالعلوم پاكدشت

خبرگزاری بسیج: مسئول كتابخانه عمومي باقرالعلوم پاكدشت از برگزاري نشست كتابخوان كتابخانه اي تيرماه در مكان اين كتابخانه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۱۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ طيبه چراغعلي با اشاره به كتاب های تازه رسيده به كتابخانه از سوی نهاد به اعضای حاضر در نشست، بر لزوم مطالعه پيوسته جهت دستيابی نوجوانان به توان و دانش جهت آماده سازی برای زندگی آينده تاكيد كرد.

در اين نشست شش عضو به معرفی كتاب پرداختند كه اسامی آنان و خلاصه كتاب های انتخابی شان در ذيل آمده است:

كتاب" ملک الشعرای بهار" اثر: محمود پوروهاب، ناشر: مدرسه / ارائه توسط نگین شمسی نگارنده‌ كتاب موضوع كتاب را به زندگی ملك‌الشعرای بهار اختصاص داده است و موضوعاتی چون علم و دانش بهار، آثار و تالیفات بهار، فعالیت‌هاي سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی بهار، شاعران هم‌عصر بهار، تاثیر قرآن و حدیث در اشعار بهار و خانواده و خویشاوندان بهار را بررسی كرده است. همچنين در پایان، با آوردن برخی از اشعار او به بررسی ویژگی‌های مهم شعری او پرداخته است.

کتاب" سبزتر ازبهار" نویسنده: شکوه قاسم نیا، ناشر: مدرسه / ارائه توسط: فاطمه بویه راضی این مجموعه در سه بخش زندگینامه، سال شمار زندگی و چهل سخن که شامل احادیث امام رضا عليه السلام بوده تدوین شده است و در آن ابتدا زندگی امام مهربانی را به شیوایی بیان نموده و سپس در بخشی کوتاه، احاديثي چند از این امام همام را در زمینه های گوناگون بیان کرده است.

مؤلف کتاب تلاش کرده است با روایتی روان و شیرین، زندگی آفتاب هشتم را تبيین کرده و رازهای محبوبیت و شکوه آسمانی ایشان را روشن سازد،  به گونه ای که توان برقراری ارتباط با مخاطبین نوجوان و جوانان زیر 18 سال فراهم آید .

کتاب" آخرین فرستاده" نویسنده: رضا رهگذر، ناشر: مدرسه / معرفی‌کننده: هانیه بهارلو

سیره پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاک او سرمایه اعتقادى شیعه است، پیشوایان معصوم (ع) در زندگانى پربرکت خود از این گنجینه ارزشمند پاسدارى کرده و دیگران را به حفظ از آن تشویق نموده ‏اند. حفظ این آموزه‏ به قدرى نزد معصومان (ع) داراى اهمیت بوده است که تعلیم آن را به‏ ویژه در تربیت کودکان سفارش ‏نموده اند. کتاب حاضر برگزیده ای از سیره حضرت پیامبر اکرم (ص) با رویکرد به سه عنصر اساسى حدیث، سیره و کرامات است.

کتاب" گمشده شازده کوچولو" نویسنده:محمد حسن حسینی، ناشر: پیدایش /معرفی‌کننده: فاطمه سیری  در اين كتاب مي خوانيم:

شازده كوچولو، پسرك موطلایی با شنل سبز، سمج و كنجكاو بود. او از سیاره‌اش سفر كرده بود و بعد از كسب تجربه‌های فراوان، به علت نیش یك مار به خواب عمیقی فرو رفته و وقتی بیدار شده بود، خود را در سیاره‌اش یافته بود. او كنار گل سرخ و گوسفند و آتش‌فشان بود، اما خاطرات سفر در ذهنش زنده می‌شدند. احساس عجیبی داشت، چیزی شبیه دلواپسی، یا شاید دل‌تنگی، كنجكاوی، یا یك حس ناشناخته و گمشده دیگر. سرانجام در یك نیمه‌شب آرام، وقتی همه اهالی سیاره‌اش در خواب بودند، تصمیم خود را گرفت. این بار قصد داشت سفری كوتاه داشته باشد. او آتش ‌فشانش را تمیز كرد، برای گوسفندش علف و آب كافی گذاشت، حفاظ دور گلش را گذاشت و سفر كوتاه خود را شروع كرد.

این كتاب برای گروه سنی «ج» به نگارش درآمده است. کتاب" پیش از بستن چمدان" نویسنده:مینو کریم زاده، ناشر: کانون پرورش فکری كودكان و نوجوانان/ معرفی‌کننده: محدثه سیری پیش از بستن چمدان، روایت زندگی دو دختر نوجوان است که به گونه ای اتفاقی، در اوج کلنجار رفتن با مشکلات زندگی سر راه یکدیگر قرار می گیرند. گلی داراي ثبات مطلق و زندگی اش توام با آرامش و خوشبختی است که ناگهان، حادثه ای هم چیز را در هم می ریزد. از آن طرف، دریا از همان ابتدا در بحران قرار دارد و با مسائلی که عمدتاً از خود او نشئت می گیرد، دست به گریبان است. به نوعی می توان این گونه فرض کرد که زندگی دریا در حاشیه ی زندگی گلی روایت می شود والبته گلی، فراز و فرودهای بیشتری را نسبت به دریا در طول داستان، پشت سر می گذارد.

کتاب" من پسر باد هستم" نویسنده: مجید پورولی کلشتری، ناشر: شاهد /   معرفی‌کننده: مریم بویه راضی كتاب "من پسر باد هستم"، برگرفته از زندگي سردار شهيد "ابراهيم افراسيابي" است و با نگاهي آزاد به زندگي اين نوجوان شهيد تدوين شده است. وي در سن دوازده سالگي و در روز 21 بهمن ماه سال 1357 به شهادت رسيده است.

 

ارسال نظرات