خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: در نشست تشکیل قرارگاه فرهنگی سراب بر لزوم نگاه جامع به مقوله فرهنگ، شناسایی جامعه هدف با دیدگاه عام، ایجاد باور عمومی در مورد فرهنگ و برنامه ریزی برای فضای مجازی تاکید شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۹۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام اکرمی در این نشست با تاکید بر لزوم ایجاد جبهه فرهنگی در سراب به عنوان قلب فرهنگی شهرستان،خاطرنشان کرد: این جبهه به منظور شناسایی موارد مخل فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایجاد می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست این بود که به نوعی مجموعه های فرهنگی و کسانی که دغدغه کار فرهنگی دارند و کسانی که حتی کار فرهنگی انجام نداده اند ولی نگران فرهنگ هستند، در یک زمان و مکان مشخص دور هم جمع شوند و نشست های مکرر با جوانان و از طیف های مختلف به منظور تاثیرگذاری فرهنگی انجام گیرد.

داوود گرشاسبی نیز در سخنانی با اشاره به لزوم تشکیل جبهه فرهنگی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تاکید است، تشکیل این جبهه را یک وظیفه و فتوای شرعی و سیاسی عنوان و خاطرنشان کرد: در تشکیل این جبهه باید با دیدی عام به موضوع نگاه شود و گروه های هدف با این دیدگاه شناسایی شوند.

وی با تاکید بر اصلاح نگرش و عدم نگاه سنتی به مساله فرهنگ، اظهار داشت: نگاه سنتی در مقابل جریان های ضد فرهنگ نوین بسیار ضعیف است که باید تغییر نگرش جدی در این حوزه صورت گیرد.

گرشاسبی تولید نشدن فکر جدید در حوزه فرهنگ را آسیب جدی فرهنگی خواند و تصریح کرد: باید متناسب با افکار جدید برنامه ریزی و تولید فکر شود تا خروجی مورد انتظار را در جامعه شاهد باشیم.

فرمانده سپاه سراب نیز هدف از ایجاد جبهه فرهنگی را ایجاد حساسیت و باور عمومی در حوزه فرهنگ برای تبیین اینکه جامعه مورد هجمه فرهنگی است، عنوان کرد.

کاظم قلعه با بیان اینکه هدف دشمن کم رنگ کردن ارزش ها و ترویج سبک زندگی غربی است، اظهار داشت: دفاع فرهنگی در مقابل هجمه فرهنگی همچون جنگ تمام عیار ضروری است.

وی قرار گرفتن سراب در جایگاه سوم در راهپیمایی روز عفاف و حجاب را مثبت ارزیابی و این حرکت را یک ارزش فرهنگی قلمداد کرد.

قلعه با ابراز نگرانی از حضور کم رنگ جوانان در مساجد، ضمن لزوم برنامه ریزی برای جذب جوانان به مساجد، خاطر نشان کرد: باید هجمه موشک ها و هواپیماهایی که بمب ضد فرهنگ را بر جامعه می ریزند برای مردم تبیین کنیم تا مقابله با دشمن به باور عمومی تبدیل شود.

فرمانده انتظامی سراب نیز در سخنانی با بیان اینکه سراب دارای ظرفیت عظیم فرهنگی است -که می تواند به یک الگوی فرهنگی در کشور تبدیل شود- بر لزوم شناسایی جوامع هدف برای ترویج و نشر فرهنگ تاکید کرد.

توحید فارسی با اشاره به خطر جدی گوشی های هوشمند اظهار داشت: متاسفانه نسل جوان به شدت با این ابزار خو گرفته تا جایی که توجه به شبکه های مجازی موبایلی و بازی ها، آن ها را از احکام و آموزه های دینی اولیه بیگانه کرده است.

وی با تاکید دوباره در مورد خطرهای فناوری های نوین موبایلی و افزایش جرایم در این حوزه، این فناوری همه گیر را شمشیر دولبه ای عنوان کرد که می تواند در مصالح جامعه و یا بر خلاف آن عمل کند، بنابراین باید برنامه های مدونی برای این حوزه صورت گیرد.

ارسال نظرات