خبرهای داغ:
گزارش از درخشش کاراته‌کاهای قم در مسابقات کشوری
تیم هیأت کاراته استان قم با کسب دو مدال طلا و یک نشان نقره بر سکوی نخست رقابت‌های کاراته آزاد رده سنی جوانان ایران جای گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۷۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته کشورمان، مسابقات آزاد کاراته ایران در سه رده سنی به انجام رسید و نفرات برتر هر وزن مجوز حضور در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی کاراته نوجوانان، جوانان و امید زیر 21 سال ایران را برای حضور در پیکارهای کاراته 2016 قهرمانی آسیا کسب کردند.

رقابت‌های کاراته آزاد انتخابی تیم‌های هر سه رده سنی پایه کشورمان به دلیل توان بالایی که شرکت کنندگان برای کسب سهمیه آسیا به کار گرفته بودند در اوج حساسیت برگزار شد و نمایندگان قم نیز در اوزان مختلف هر سه رده سنی این رقابت‌ها پرفروغ و مدعی ظاهر شدند.

بعد از کسب مقام ‌قهرمانی و نشان طلای وزن منهای 52 کیلوگرم رده سنی نوجوانان این انتخابی توسط مرتضی نعمتی و مقام سوم و نشان برنز وزن منهای 57 کیلوگرم همین رده سنی توسط حمیدرضا بهادری که منجر به مقام سومی تیم نوجوانان قم در این رقابت‌ها شد، کاراته‌کاهای رده سنی جوانان نتایج بهتری کسب کردند.

درخشش نمایندگان یکی از رشته‌های همیشه موفق و مدال‌آور قم در پیکارهای آزاد انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی جوانان در حالی رقم خورد که کاراته‌کاهای جوان و آینده‌دار قم موفق به کسب یک نشان طلا‏، یک نقره و یک برنز این رقابت‌‌ها و مقام نخست رده‌بندی تیمی جوانان ایران شدند.

در این دوره از رقابت‌های کاراته آزاد انتخابی تیم ملی جوانان که کاراته‌کاهای مدعی از سراسر کشور حضور داشتند، تیم اعزامی جوانان هیئت کاراته استان قم در حالی موفق به کسب نشان برنز وزن 61 کیلوگرم شد و این مدال را محمدمهدی عزیززاده کسب کرد.

در وزن 61 کیلوگرم این دوره از مسابقات کاراته آزاد انتخابی تیم ملی پسران جوان ایران، محمدمهدی عزیززاده جوان آینده‌دار کاراته قم با وجود ارائه مبارزات دیدنی، بعد از مجتبی محمدی‌مقدم از تیم کاراته گیلان و محمدطاها عبداللهی از مازندران، در جایگاه سوم ایستاد.

در شرایطی که پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته جوانان ایران در اوزان مختلف با عنوان یادواره زنده‌یاد جمشید سلیمی پیشکسوت کاراته ایران به انجام رسید،‌ در وزن منهای 76 کیلوگرم این پیکارها دو مدال دیگر به رنگ طلا و نقره نصیب تیم کاراته جوانان قم شد.

در حالی که تعداد 21 کاراته‌کا به نمایندگی از استان قم راهی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی جوانان ایران شده بودند و در اوزان مختلف با رقبای خود برای به دست آوردن مجوز همراهی تیم ملی کشورمان در پیکارهای کاراته جوانان آسیا به رقابت پرداختند‏‌،‌ در وزن منهای 76 کیلوگرم این رقابت‌ها دو کاراته‌کای قم یعنی علیرضا نجاتی و صادق سلیمی به مدال دست یافتند.

علیرضا نجاتی کاراته‌کای آینده‌دار استان قم با ارائه مبارزات زیبا و دیدنی در وزن منهای 76 کیلوگرم در دیدار نهایی همشهری خود صادق سلیمی را مغلوب کرد و بدین‌ترتیب موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی پیکارهای کاراته آزاد انتخابی تیم ملی رده سنی جوانان ایران شد تا یکی از گزینه‌های کاراته قم برای همراهی تیم ملی ایران در مسابقات 2016 قهرمانی جوانان آسیا باشد.

با درخشش کاراته‌کای مستعد و آینده‌دار قم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی جوانان کشورمان، در وزن منهای 76 کیلوگرم مدال‌های طلا و نقره و در وزن منهای 61 کیلوگرم مدال برنز به تیم قم اختصاص یافت تا قم بالاتر از دیگر رقبای خود بر سکوی نخست کاراته آزاد جوانان ایران و انتخابی تیم ملی بایستد.

در رقابت‌های رده سنی جوانان کاراته آزاد ایران و انتخابی تیم ملی مجموعا 434 کاراته‌کا حضور داشتند و بعد از تیم قم که سه مدال طلا، نقره و برنز کسب کرد و در جایگاه نخست قرار گرفت، زنجان با یک طلا و یک برنز دوم شد و تیم‌های گیلان، همدان و مرکزی هر کدام با یک طلا سوم شدند.

همچنین تیم‌های کاراته جوانان قزوین، آذربایجان غربی و مازندران هر کدام با یک نقره و یک برنز در جای چهارم قرار گرفتند، آذربایجان‌شرقی با یک نقره پنجم شد، تهران با دو برنز در مکان ششم ایستاد و تیم‌های چهارمحال و بختیاری، اردبیل و هرمزگان هر کدام با یک برنز هفتم شدند.
ارسال نظرات