رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تاکید کرد
رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال آموزش مهارت‌های لازم برای زندگی فردی و اجتماعی با ابزار هنر به کودکان و نوجوانان است.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۷۰
|
۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲

جهانبخش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، بااشاره به محوریت فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در کلاس‌های کانون سعی می‌شود که مهارت‌های لازم برای زندگی فردی و اجتماعی با ابزار هنر به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.

وی با تاکید بر اثرگذاری برنامه‌های کانون بر پرورش نسل آینده افزود: خوشبختانه خانواده‌ها و بسیاری از کارشناسان به این موضوع اذعان دارند که کودکان و نوجوانانی که در این مراکز اوقات فراغت خود را سپری کرده‌اند از افراد موفق و اثرگذار در جامعه هستند.

قنبری با اشاره به نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان گفت: خانواده نقش مهمی در تربیت نوجوانان و مراقبت از آن‌ها در برابر رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی دارند که در این راستا با همکاری بهزیستی و ستاد پیشگیری و مبارزه با موادمخدر استان در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از مراکز کانون در مناطق محروم خدمات را به جامعه هدف خود ارائه می‌کنند سعی شده معضلات جدید اجتماعی که پیش‌روی خانواده‌ها برای تربیت کودکان و نوجوانان قرار دارد آموزش داده شود تا در آینده شاهد حضور افراد متعهد در جامعه و تلاش آنان برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی باشیم.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی تصریح کرد: تمام تلاش‌ها از سوی مربیان و متخصصین حوزه تربیت کودک و نوجوان این است که در آینده افراد معاند نظام تربیت نشوند از این‌رو برگزاری کلاس‌های آموزش در زمینه شیوه‌های فرزند پروری و راهکارهای مراقبت از آن‌ها ویژه والدین می‌تواند موجب ارتقاء نقش خانواده‌ها و والدین در جهت پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان شود.

قنبری بر لزوم تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای با کانون تاکید کرد و گفت: امیدواریم که سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی ما را در این عرصه یاری رسانند، برای جلوگیری از موازی کاری و ایجاد همبستگی و پیوستگی در حوزه کار با کودک کمک‌های مادی و معنوی خود را در اختیار کانون قرار دهند تا به شکل تخصصی به این مسئله پرداخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات