مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار کیلومتر از چهار خطه گچساران - بابامیدان آماده بهره برداری شده است و تا پایان هفته آینده زیربار ترافیک خواهد رفت.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۱۱
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
محمد احمدی در گفتگو با بسیج افزود: این جاده جزو قطعه دوم چهار خطه گچساران به بابامیدان و در مسیر جاده ارتباطی خان احمد تا شهرک صنعتی قرار دارد.
وی اظهار کرد: سه کیلومتر از قطعه دوم این چهار خطه هم اکنون زیر بار ترافیک است.
مدیر ساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قطعه دوم چهار خطه گچساران -بابامیدان به طول 11 کیلومتر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و یک قطعه از جاده گچساران به بهبهان در مسیر ارتباطی فلکه نرگسی شهر دوگنبدان تا روستای سعادت آباد که هم اکنون بیش از 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 95 بهره برداری خواهد شد.
وی از تصویب 350 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در سال 95 خبر داد.
احمدی بیان کرد: پروژه چهارخطه بابامیدان، گچساران به بهبهان با طول 150 کیلومتر در حال اجراست.
وی ابراز داشت:108 کیلومتر از این جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد،25کیلومتر در استان فارس و 17 کیلومتر آن نیز در استان خوزستان قرار دارد.
احمدی اظهار کرد: 60 کیلومتر از این پروژه هم اکنون در حال انجام عملیات اجرایی است.
مدیرساخت راه های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عملیات اجرایی 12 کیلومتر از جاده گچساران -بابامیدان 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اهمیت چهارخطه شدن جاده ارتباطی گچساران به بهبهان در کاهش تصادفات جاده ای به دلیل ترانزیتی بودن این مسیر افزود: با تکمیل این جاده، تحول چشمگیری در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد خواهد شود.
احمدی با اشاره به محور مواصلاتی بابا میدان- گچساران و نقش مهم آن در کاهش ترافیک اظهار کرد: این راه ارتباطی محور یکی از جاده های مهم پرترافیک جنوب کشور محسوب می شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال شاهد حجم زیاد تردد است که با تکمیل و دو باند کردن آن بخش مهمی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: این طرح که عملیات اجرایی آن که در سال 1390 شروع شد و براساس برنامه زمان بندی باید تا سال 99 بهره برداری شود.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن حدود 93 کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است.
شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال 92 نیز کمتر از 50 کیلومتر بود.
چهار هزار و 764 کیلومتر راه روستایی، یک هزار و 141کیلومتر راه اصلی، 505 کیلومتر راه فرعی و 93کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ای کوهستانی در جنوب غرب ایران قرار گرفته است.
ارسال نظرات