مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود آب و ریزگردها مهمترین بحران‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۸۷۱۳۹۰۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
عزت‌الله بهشتی در گفتگو با بسیج اظهار کرد: نگاه به توسعه در این استان اشتباه است، بطوریکه گاهاً ما به عنوان متهمان در پشت میزها قرار می‌گیریم.
وی با ابراز تأسف از کسانی که جاده می‌ساختند و خاک انها را به رودخانه می‌ریختند، افزود: از طرفی علیه ما مطالبی خلاف را مطرح کند. منابع طبیعی موهبت خدادادی است و از همه دعوت می‌کنیم تا از پتانسیل‌های منابع طبیعی استفاده کنیم.

بهشتی گفت: به جای اینکه بلوط‌ها را به ذغال تبدیل کنیم باید از فرآورده‌های آن بیشترین بهره را ببریم.
وی افزود: با اجرای طرح‌های گیاهان دارویی می‌توان سود بیشتری عاید شویم.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میلیاردها خرج ساخت سدی کردیم ولی از قبل آن سودی به مردم استان نرسید، اظهار داشت: باید طرح‌های در استان دنبال کنیم که برای مردم نفع بیشتری داشته باشد، در هر هکتار دیم گندم حداکثر ۷۰۰ کیلوگرم برداشت می‌شود.
وی گفت: بادام تلخ یکی از محصولاتی است که می‌توان درآمد خوبی از آن کسب کرد.
این مسئول با بیان اینکه یکی از ضروری‌ترین نیازهای منابع طبیعی استان بالگرد آب پاش است، افزود: باید مشوق‌های برای مشارکت مردم در مهار آتش سوزی‌ها بکار گیریم.
بهشتی با بیان اینکه استان نیاز به احداث پایگاه اطفای حریق با تمام امکانات دارد، افزود: کمبود آب و ریزگردها مهمترین بحران‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است بطوریکه این استان آب استان‌های همجوار مانند بوشهر، فارس و خوزستان را پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به سدهای بیولوژیکی و مکانیکی این استان، گفت: این سدها به دلیل فرسایش و رسوب خاک در حال از بین رفتن است و برنامه حفاظت از خاک ضروری است.

ارسال نظرات