واکابی علل افزایش معتادان از زبان یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج»:

اشتغال زایی عامل پیشگیری از اعتیاد است

شایان گفت: جوانی که شغلی ندارد یا اگر تحت فشارهای آموزشی است یا در درون خانواده بگو و مگو می کند مشکلاتش جمع و تبدیل به معضلات اجتماعی همچون اعتیاد می شود
کد خبر: ۸۷۱۳۷۲۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

شایان، جامعه شناس برجسته کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به علل افزایش معتادان در سطح شهر گفت: برای اعتیاد علل مختلفی وجود دارد و آمارهایی که ارائه می شود از 1میلیون و 250 هزار مورد معتاد تا 4 و نیم میلون نفر متغیر است لذا این ضرورت وجود دارد که یک بازنگری در قالب تحقیق میدانی مبتنی بر متدود های علمی داشته باشیم.

وی افزود: برهمین اساس اولین عامل گرایش افراد به اعتیاد دوستان، اختلافات خانوادگی نابسامانی های اقتصادی مطرح می کنند.این آمار بیان گر موضوع مهمی است که تشکیل خانواده زمانی مبتنی بر مدار هسته ای باشد تبدیل به خانواده سالم می شود.

شایان گفت: در اعتیاد و سایر آسیب ها حمایت های مدنی برای پیشگیری نقش مهمی دارد و خلأ آن به نظر می رسد؛متأسفانه نهادهای اثر گذار پس از اعتیاد به فکر چاره می افتند که دیر است.

وی تصریح کرد: جوانی که شغلی ندارد یا اگر تحت فشارهای آموزشی است یا در درون خانواده بگو و مگو می کند مشکلاتش جمع و تبدیل به معضلات اجتماعی همچون اعتیاد می شود.

شایان خاطرنشان کرد: ما بایدعلاوه بر اوقات فراغت جوانان به فکر مسأله اشتغال آنها باشیم و نهادهای دولتی قبل از وقوع، چاره اندیشی کنند.

ارسال نظرات