رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اتاق فکر کهگیلویه و بویراحمد زنجیره ارتباطی بین مدیران اجرایی و صنعتی این استان با جامعه دانشگاهی آن است.
کد خبر: ۸۷۱۳۷۰۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
محمودرضا رحیمی در گفتگو با بسیج افزود: فاصله معناداری بین مدیران اجرایی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با دانشگاهیان این استان وجود دارد که تشکیل برخی ساختارها از جمله اتاق فکر استان می تواند این فاصله را به طور مشهودی کوتاه کند.
وی بیان کرد: اتاق فکر کهگیلویه و بویراحمد نوعی حلقه ارتباط بین جامعه دانشگاهی و بدنه اجرایی این استان است و به همین دلیل نیز اهمیت ویژه ای دارد.
رحیمی اظهار کرد: یکی از انتظارهای اصلی نخبگان علمی و قشرهای مختلف مردم از دانشگاه ها آن است که دانشگاه به عنوان قلب تپنده جریان فکری، نقادی بی طرفانه و ارائه دهنده راهکارهای مناسب برای مدیران اجرایی است.
وی عنوان کرد: انتظار دیگر از دانشگاه آن است که جریان هدایت کننده فکری و اجرایی نهادهای مختلف دولتی خواهد بود.
رحیمی ابراز داشت: برخی مسائل، مشکلات و اختلاف سلیقه ها نیز در این زمینه تاثیرگذار است.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: در دانشگاه ها نگرش منصفانه تر و بی طرفانه تری در زمینه امور مختلف وجود دارد و دیدگاه جامعه دانشگاهی به مسائل نیز منتقدانه است.
رحیمی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور از دولت انتظاراتی دارند، گفت: تجربه نشان می دهد که هرگاه دولت در سیاستگذاری در زمینه های مختلف به طور مستقیم ورود پیدا کرده موفقیت های ارزنده ای کسب شده است.
وی بیان کرد: دولت با ابزارهایی که در اختیار دارد می تواند در فرهنگ سازی، اقتصاد و دیگر امور کشور تاثیرگذار باشد.
رحیمی اظهار کرد: مهمترین انتظار دانشگاهیان از دولت آن است که توسعه در تمامی زمینه ها باید چندبعدی باشد زیرا توسعه تک
بعدی چندان اثرگذار نیست و کارآیی لازم را ندارد.
وی خواستار تکیه بر قابلیت های کهگیلویه و بویراحمد با لحاظ کردن تمامی جنبه های فنی و اقتصادی برای توسعه هر چه بیشتر آن شد.
رحیمی عنوان کرد: ظرفیت مهم و اصلی کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه روزافزون آن نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص است.
وی ابراز داشت: بسیاری از مدیران اجرایی و افراد متخصص و تحصیلکرده کهگیلویه و بویراحمد به دیگر استان های کشور اعزام می شوند زیرا قابلیت های جذب آنان در استان چندان قوی نیست.
ارسال نظرات