خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برنامه‌های فرهنگی باید با حساسیت و در راستای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی باشد.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۷۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و ائمه جماعت شهرهای محمدیه و اقبالیه با بیان اینکه باید راهکارهای اثرگذاری بیشتر ائمه جماعات در مساجد را شناسایی کنیم، اظهار کرد: تقویت بنیان‌های اعتقادی و دینی مردم و مبارزه با مفاسد اجتماعی از مهمترین رسالت‌های ائمه جماعات است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 وی با تقدیر از خدمات رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، تصریح کرد: فعالیت در این حوزه نیازمند صبر، توانایی و تخصص بسیار بالایی است که خوشبختانه توان، دقت و پختگی لازم برای پیشبرد امور مساجد در مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در سطح بالایی وجود دارد.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه خدای متعال فرموده مساجد را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، خاطرنشان کرد: زمانی به نتیجه مطلوب در حوزه مساجد دست پیدا خواهیم کرد که فعالان این حوزه به این آیه شریفه ایمان داشته و به آن عمل نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در عرصه نرم افزاری نیز برنامه‌ها زمانی اثرگذار می‌شوند که توسط کسانی انجام شود که به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی باید با حساسیت و در راستای تقویت بنیان‌های اعتقادی و ایمانی باشد، افزود: اینکه خدای متعال فرموده مساجد را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند باید محور برنامه‌های سخت افزاری و نرم افزاری قرار گیرد تا بتوانیم اثرگذار شویم.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: باید اعمال عبادی و اعتقادی و تقید ائمه جماعت نسبت به خمس، زکات و وجوهات شرعی از مأمومین خود بالاتر باشد و به فرموده پیامبر (ص) خواهان علو معنوی باشند تا از تکبر دور شده و امر آنها و رفتارشان اثرگذار شود.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه مدیریت موفق در مساجد با نفوذ معنوی ائمه جماعت به دست می‌آید، بیان کرد: موفقیت مدیریت در مساجد بخش‌نامه‌ای به دست نمی‌آید بلکه نیازمند نفوذ معنوی ائمه جماعت است.

وی تشریح کرد: نباید ائمه جماعت با انگیزه‌های مادی وارد فعالیت در مساجد شوند تا ارتقای معنوی پیدا کنند و این ارتقا موجب می‌شود مورد احترام همه اقشار جامعه قرار گرفته و در نهایت عملکرد مثبتی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر فعال شدن توانمندی‌های ائمه جماعت، اظهار کرد: اینکه امام جماعت مدیر مسجد شود، یکی از راهکارهای فعال شدن توانمندی های ائمه جماعت است و این مهم راهکاری است که باید با جدیت دنبال شود.

آیت‌الله عابدینی در پایان بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان به عنوان همیار نماز جماعت تأکید کرد.

 1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها