برگزاری کلاس آموزش تخصصی مداحی در شهرکرد

نخستین ترم آموزش تخصصی مداحی بسیج مداحان استان با موضوع صداسازی و آشنایی با ردیف ها، گوشه ها و دستگاه های آوازی در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۶۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین جلسه استاد آواز و دستگاه های موسیقی استان، مباحثی را بطور کلی در خصوص آموزش و لزوم تقویت صدا و فراگیری دستگاههای موسیقی با رویکرد مداحی بیان داشت و نقش صدای خوب را از عوامل رشد یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) دانست.

استاد احمدی به ساختار و عملکرد حنجره اشاره و تأکید کرد: یک مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می بایست از لحاظ بهداشتی و محیطی از حنجره خود مواظبت نماید تا دچار آسیب نشود.

وی در ادامه به لزوم استفاده از تکنیک نفس گیری پرداخت و گفت: نفس گیری مناسب و بجا می تواند در یک جلسه مداحی کمک زیادی برای ارائه خوب یک مداح باشد. پاسخگویی به سئوالات متربیان از دیگر برنامه های این جلسه بود.

در آغاز جلسه مسئول سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان با خیر مقدم گویی به حضار پیرامون اهمیت آموزش مداحی و لزوم بهره گیری متربیان و مداحان جوان به ایراد سخن پرداخت.

سرگرد پاسدارحجت الله کیانی در خصوص حضور مرتب و منظم متربیان در این دوره از کلاسها تأکید کرد و این کلاسها را مقدمه ای برای رشد و تعالی و طی کردن مراحل بعدی مداحی دانست.

وی ادامه داد: این کلاس آموزشی با استفاده از اساتید مجرب هر هفته روزهای چهارشنبه ها تا آخرسال جاری از ساعت 17 الی 19 با موضوعات "اخلاق ستایشگری - روخوانی، روانخوانی و تجوید مورد نیاز مداحان شامل: ادعیه،مقاتل و برخی نوحه ها و اشعار عربی - آشنایی با صرف و نحو عربی - تسلط بر اصول، فنون و آداب دعا خوانی - اصول مداحی - مقتل شناسی - آشنایی با تاریخ اسلام و تشیع - شعرشناسی - آشنایی با سبک ها و روش های سبک سازی" برگزار می شود.

ارسال نظرات