خبرهای داغ:
با حضور رییس شعبه 33 دیوان عالی کشور برگزار شد؛

نشست واکاوی عوامل بروز خوی اشرافی گری در برخی از مسئولان نظام

نشست واکاوی عوامل بروز خوی اشرافی گری در برخی از مسئولان نظام با سخنرانی رییس شعبه 33 دیوان عالی کشور در تیپ مستقل امام صادق(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۳۶۵۶
|
۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نشست واکاوی عوامل بروز خوی اشرافی گری در برخی از مسئولان نظام با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد نیازی، رییس شعبه 33 دیوان عالی کشور و با حضور فرمانده و کارکنان تیپ امام صادق(ع) در حسینیه این یگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نیازی با تأسف بر اینکه هر چند وقت یک بار اخباری در رابطه با سوء استفاده های مالی در کشور به گوش می رسد گفت: این اتفاقات منجر به بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی شده و در صورتی که برخورد مناسب و محکمی نسبت به این مسائل صورت نگیرد لطمه جدی به اعتقادات ملت ایران نسبت به انقلاب و نظام وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوء استفاده های مالی برخی مسئولان و مدیران تنها به حقوق آنها ختم نشده بلکه پاداش ها و وام های نجومی را نیز شامل می شود ابراز داشت: جریان حقوق های نجومی به صورت دفعی اتفاق نیفتاده و حتی تنها مربوط به این دولت نیست اما واقعیت امر این است که این روند در دولت یازدهم علی رغم سر دادن شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی، توسعه پیدا کرده و چند برابر شده است.

رییس شعبه 33 دیوان عالی کشور افزود: با توجه به گزارش رییس سازمان بازرسی کل کشور دو سال پیش آمار و اطلاعات حقوق های نامشروع و نجومی به دولت اطلاع رسانی شده اما اقدام خاصی از سوی دولت نسبت به این حقوق ها تا پیش از علنی شدن آن صورت نگرفته است. 

حجت الاسلام و المسلمین نیازی با اشاره به عکس العمل شدید حضرت علی(ع) در مورد سوء استفاده از بیت المال عنوان کرد: نباید روحیه اشرافی گری در کشور رشد کند، تا امام راحل زنده بود به شدت با این روحیه مقابله می کرد و پس از وی نیز مقام معظم رهبری در موارد متعدد با این روحیه مخالفت نموده و این حالت را به «مستی اشرافی گری» تعبیر کرده اند.

وی افزود: هنگامی که امام خمینی(ره) با ساخته شدن مصلی در تهران موافقت کردند تاکید بر معماری ساده داشتند و در سفارش های خود به شدت از ایجاد زرق و برق که از ویژگی های مساجد اسلام آمریکایی است منع کردند؛ همچنین تا آخرین روزهای حیات، اجازه ترمیم و بازسازی حسینیه جماران را ندادند اما در حال حاضر زرق و برقی که در حرم مطهر امام راحل دیده می شود هیچ تناسبی با خواسته امام ندارد و بوی «مستی اشرافی گری» از آن به مشام می رسد.

رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه به بیانی از حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه کسانی تا آخر خط با ما و انقلاب می مانند که طعم فقر را چشیده باشند اشاره کرد و افزود: حال باید گفت که آیا برخی از مدیران کشور که حقوق و مزایای نجومی و غیر مشروع دریافت می کنند و این حقوق و مزایا را حق خود دانسته و دچار خوی اشرافی گری شده اند، می توانند در مسیر انقلاب باقی مانده و در پیشروی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهیم باشند؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار